عباسی تأکید کرد: نمایندگان وظایف خود را تعطیل نکردند

تعطیلی مجلس به معنی بی‌تفاوتی نمایندگان نیست | نمایندگان با استانداران در ارتباط هستند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به عدم برگزاری جلسات علنی و نقش نمایندگان در زمان شیوع کرونا ، گفت: نمایندگان نسبت به شیوع ویروس و وظایف خود در قبال مردم بی تفاوت نیستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به مطرح شدن مباحثی مبنی بر عدم برگزاری جلسات مجلس و عدم فعالیت نمایندگان در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: اولا آقای لاریجانی به عنوان رئیس نهاد قانون‌گذاری در جلسات سران سه قوه حضور داشته و از طرف مجلس و به نمایندگی از وکلای ملت در تصمیمات مختلف از جمله مربوط به مقابله با ویروس کرونا، شرکت می‌کند.

وی در همین راستا افزود: از طرف دیگر نمایندگان در مجامع استانی با استانداران در ارتباط بوده و در جریان آخرین وضعیت حوزه‌های انتخابیه از نظر شیوع ویروس هستند و همچنین رئیس و برخی از اعضای کمیسیون بهداشت نیز به نمایندگی از پارلمان در جلسات ستاد مقابله با کرونا شرکت کرده و در جریان اقدامات ستاد هستند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: در حال حاضر هم فقط جلسات علنی مجلس برگزار نمی‌شود، اما  نمایندگان و نهاد قانون‌گذاری اقدامات و وظایف خود را تعطیل نکرده است و دیوان محاسبات و همچنین کارکنان مجلس و مرکز پژوهش‌ها فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

عباسی یادآور شد: آخرین جلسه علنی مجلس در روز ۵ اسفند برگزار شد. در همان زمان دکتر نمکی رئیس ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا، پس از اینکه تست کرونای برخی از نمایندگان مثبت شده بود، در نامه‌ای  به رئیس مجلس خواست که با توجه به شرایط موجود جلسات علنی مجلس برگزار نشود.

وی ادامه داد: پس از تصمیم‌گیری درباره عدم برگزاری جلسات علنی پارلمان نمایندگان فقط توانستند جلسات هیئت رئیسه و کمیسیون تلفیق بودجه را برگزار کنند. همچنین یک جلسه نیز با کمیسیون بهداشت و برخی از وزرا درباره بررسی میزان و ضعیت شیوع این ویروس، برگزار کردیم.

نماینده مردم رودسر در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین پس از درخواست ستاد مقابله با کرونا به منظور عدم برگزاری جلسات علنی، هیئت رئیسه تصمیم گرفت که به منظور بررسی موضوعات جاری و تبادل نظر نمایندگان جلسات مجلس به صورت مجازی برگزار شود که تاکنون ۳  جلسه به این ترتیب برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه  وکلای ملت نسبت به موضوع شیوع ویروس و وظایف خود در قبال مردم بی‌تفاوت نیستند، گفت:در حال  حاضر نیز در تمام حوزه‌های انتخابیه با استانداران و با مسئولان دیگر در ارتباط هستند و گزارشات لازم را به هیئت رئیسه ارسال می‌کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، تصریح کرد: مجلس و نمایندگان وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را دارند. بنابراین تصمیمات اجرایی در موضوع مقابله با کرونا بر عهده دولت و ستاد مقابله با این ویروس است و مجلس در رابطه با تصمیمات درباره مقابله با کرونا اتخاذ می‌شود اختیار قانونی ندارند و همه این اقدامات در حیطه وظایف دولت است.

Share