رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد:

بیش از ۲۵۲ فقره پرونده قاچاق کالا در گیلان تشکیل شد

رئیس سازمان صمت گیلان از تشکیل بیش از ۲۵۲ فقره پرونده قاچاق کالا در استان خبر داد و گفت: این تعداد پرونده در قالب ۷ هزار و ۱۷۸ مورد بازرسی تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهاد دلق‌پوش با اشاره به تشکیل ۲۵۲ فقره پرونده قاچاق کالا توسط بازرسان سازمان صمت گیلان در سال گذشته، اظهار کرد: این پرونده‌ها در نتیجه انجام بیش از ۷ هزار و ۱۷۸ مورد بازرسی در قالب گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های متولی و بازرسی‌های مستقل تشکیل شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان ادامه داد: این اقدامات جدای از انجام طرح‌های عمومی در حوزه نظارت و بازرسی این سازمان از طریق طرح مبارزه با قاچاق پوشاک، قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، قاچاق محصولات دخانی و همچنین طرح نوار ساحلی با رویکرد مبارزه با کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۳۰۳ فقره قاچاق در حوزه صنفی انجام شده است، گفت: بیشتر کالاهای مکشوفه در بخش غیر صنفی با یک هزار و ۱۷۵ فقره بوده که تمام پرونده‌های تشکیل شده پس از صورتجلسه به اداره کل تعزیرات برای اعمال قانون ارسال شدند.

دلق‌پوش تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده ۷ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال است، ادامه داد: قطعاً با متخلفان کالای قاچاق به منظور حمایت از تولیدات داخلی با قدرت و شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی از وصول و ثبت ۵ هزار و ۸۹۵ مورد گزارش مردمی تخلف به معاونت نظارت و بازرسی این سازمان طی سال گذشته اشاره و تصریح کرد: یک هزار و ۵۸۵ مورد از این گزارشات توسط ۱۶۰ ناظر افتخاری به صورت نامحسوس در سطح استان گزارش شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان مجموع بازرسی‌های انجام شده سال گذشته را بیش از ۲۱۳ هزار مورد عنوان کرد و گفت: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۸ هزار و ۷۰۹ پرونده به ارزش بیش از ۴۵۶ میلیارد ریال شد که ۸۴۱ مورد این پرونده‌ها با ارزش بیش از ۱۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به سامانه ۱۲۴ برای ثبت گزارشات و شکایات مردمی، اظهار کرد: بیش از ۴ هزار و ۹۶۶ مورد گزارش تخلف ثبت شده که ۲۳۷ مورد آن از طریق پیام گیر این سامانه بوده که مورد بررسی و اعمال قانون قرار گرفته است.

دلق‌پوش عمده تخلفات ثبت شده را با ۶ هزار و ۶۷ مورد در بخش کالایی برشمرد و ادامه داد: در بخش خدمات با ثبت یک هزار و ۴۱۳ مورد شاهد کمترین گزارش تخلف نسبت به بخش کالا بوده ایم.

Share