بر اساس آخرین آمار منتشر شده؛

بیش از نیمی از جمعیت گیلان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

تعداد یک میلیون و دویست و پنجاه و هفت هزار و هفتصد و پنجاه و هشت نفر از جمعیت استان گیلان از خدمات و تعهدات تأمین اجتماعی برخوردار می‌باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بر اساس آمار منتشره لغایت بهمن ماه سال ۹۸، تعداد ۱ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۷۵۸ نفر از جمعیت گیلان تحت پوشش تأمین اجتماعی استان گیلان می‌باشند.

تعداد ۴۲۷ هزار و ۵۱۹ بیمه شده اصلی و ۱۳۳ هزار و ۰۳۶ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی و تحت تکفل خود این جامعه بزرگ را تشکیل می‌دهند.

تعداد ۹۰ هزار و ۷۷۸ بازنشسته، ۳۵ هزار و ۲۳۴ بازمانده و ۷۰۲۴ ازکارافتاده به ترتیب از سهمی ۶۸، ۲۷ و ۵ درصدی در جامعه مستمری بگیران برخوردار هستند.

همچنین بیمه شدگان اجباری با ۲۵۰ هزار ۱۳۱ نفر، حرف و مشاغل آزاد با ۶۹ هزار و ۸۸۹ نفر، بیمه شدگان اختیاری با ۲۳ هزار ۹۷۵ نفر، کارگران ساختمانی با ۲۹ هزار ۰۹۹ نفر، رانندگان با ۳۰ هزار ۵۱۷ نفر بزرگ‌ترین گروه‌های بیمه شدگان تأمین اجتماعی گیلان را تشکیل داده و ۸ هزار ۵۱۲ نفر نیز از مقرری بیمه بیکاری تا پایان بهمن ۹۸ استفاده نموده‌اند.

نسبت پشتیبانی (بیمه شدگان به مستمری بگیران) بعنوان یک شاخص مهم بیمه‌ای در استان گیلان در پائین ترین میزان کشوری و برابر ۳/۲ است.

Share