یادداشت/ مرتضی هاشمی‌نسب

به مناسب روز جمهوری اسلامی؛ به‌سوی خدا برویم

اینک در آغازین روزهای سالی که به دستور ولی امرمسلمین جهان، باید قوی شویم، و این قوت شاید آخرین گام تحقق دولت اسلامی باشد تا گامی دیگر برای تحقق تمدن نوین اسلامی برداشته شود. این منظور مگر با وحدت، توکل بر خدا و عدم دلبستگی به کدخدا، اتکا به درون و اعتماد به جوانان و نهایتا بی شک با جهش تولید در تمام امور حاصل نمی‌گردد.

مرتضی هاشمی‌نسب

جمهوری اسلامی ایران نظامی به تمام معنا بر پایه مردم سالاری با دین‌مداری است و در این سال‌ها این تئوری مترقی و موفق خار چشم همه رهبران و صاحبنظران نظام‌های لیبرالی و سرمایه‌داری بوده و هست؛ نظامی که اصولش آنقدر بر پایه منطق و عقل استوار گردیده که هیچ بن بستی را تا حال تجربه نکرده و شاه کلیدهایی همچون اصل ولایت مطلقه فقیه، فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ مقاومت، مردم این نظام را به اوج قدرت و عزت همراهی می‌کنند.

۱۲ فروردین تنها روزیست که یک نظام در تاریخ بشر ۹۸.۸ درصد از مردم کشورش رای گرفت و این برای اولین و آخرین بار بود که یک انقلاب پس از پیروزی، خود را به رای ملت گذاشت. البته یکی از اصلی‌ترین پایه‌های مترقی بودن نظام در این است که تک تک ارکانش با رای مستقیم و یا غیر مستقیم مردم انتخاب می‌گردد و این نیز در عالم بی‌همتاست.

ایدئولوژی جمهوری اسلامی و تمدن نوین اسلامی آنقدر برای نظام‌های سرمایه‌داری و صهیونیزم جهانی پر مخاطره بوده که در این ۴۱ سال هرآنچه که داشته‌اند، علیه این نظام به کار بسته، ولی خودشان هم می‌دانند که شاید حربه‌هایشان سرعت رشد و پیشرفت نظام را در برهه‌هایی کاسته باشد ولی هیچگاه موفق به متوقف کردن آن نشده‌اند و دست خدا همیشه یار و یاور نظامی بوده که چشم به دست کدخدا نداشته است.

جنگ ۸ ساله، فتنه نرم و سخت، جنگ همه جانبه اقتصادی، جنگ همه جانبه رسانه‌ای، همه و همه بیش از آنی که عقب‌گردی در ما حاصل کند، باعث قدرتمندتر شدن ما شده است. اما در این مسیر عده‌ای در بین مردم بوده‌اند که از همان روزهای اول نظام همیشه برای نظام هزینه تراشی کرده‌اند یا در گوشه‌ای به غر زدن مشغول بوده‌اند.

عده‌ای که در هر دو جناح سیاسی نیز وجود دارند، شاید در جناحی بیشتر و در جناحی کمتر دیده شوند ولی در هر دو جناح این گروه ضد انقلاب را می توان دید. افرادی که همیشه خود را از همه مجتهدین در تمام امور مجتهدتر می‌دانند، افرادی که روزی با گمراه کردن ملت در موقع انتخاب، برای کشور و ملت هزینه می‌تراشند و روزی با همکلام شدن با دشمنان مردم و نظام چوب لای چرخ کشور و ملت می‌گذارند و گاهی هم مثل این روزها که کشور دچار یک چالش بزرگ به نام ویروس کروناست مثل همیشه علی رغم ادعای با سواد بودن و روشنفکر بودن، توصیه‌های اولیه مجتهدین عرصه مبارزه با کرونا یعنی پزشکان را با به مسافرت رفتن و میهمانی گرفتن و… زیر پا می‌گذارند و این اجتهادهای غلط کار همیشگی آنان در تمام امور است و یا در گوشه کنار فضای مجازی و حقیقی با کمک پشتیبانان رسانه‌ای خود در بین غول‌های رسانه‌ای دنیا افتخارات پزشکان و محققان و فرزندان ملت را به سخره می‌گیرند، افتخاراتی که دنیا را مبهوت خود کرده است (البته نه فقط در مقابله با کرونا بلکه در بیشتر امور نتایج زحمات جانانه فرزندان این ملت زیرفشار سنگین‌ترین تحریم‌های خارجی و سو مدیریت‌های داخلی، دنیا را انگشت به دهان گذاشته) و در افکارشان فقط به بهشت برین خود یعنی آمریکا و اروپا می‌اندیشند، البته به یقین باید بدانند که وعده اماممان حق است و آمریکا علی رغم ظاهر با عظمتش همچون تایتانیک غرق خواهد شد و این شکنندگی و ناتوانی آمریکا و اروپا با شیوع ویروس کرونا برای همه جهانیان آشکارتر شد.

ایران عزیز با چالشی که بزرگ‌تر از کرونا است، سالها دست و پنجه نرم می‌کند و صدالبته آن‌ را نیز به لطف خدا پشت سر خواهد گذاشت و این چالش مدعیانی‌ هستند که بیشترین نفع مادی را از نظام می‌برند و هیچ کاری حتی با نیت انسان دوستانه نیز از آنها سر نمی‌زند و فقط در فکر ایجاد مشکل هستند و در مقابل آنها همیشه افرادی مظلوم شب و روز در این بحران در کسوت کادر درمان و تیم‌های جهادی یا هر لوای دیگر و در بحران‌های دیگر در کسوت مدافع حرم و دانشمند جان برکف عرصه علوم پیشرفته و… در حال جان دادن برای ایران و ایرانی بوده‌اند اما به لطف خدا، مظلومیت‌شان همراه با اقتدار است و رهرو مردی هستند که با عشق به ایران اسلامی عزیز دلها شد، مردی از جنس انقلاب اسلامی ایران، مردی از جنس ولایت مداری واقعی، مردی عملگرا و نشسته در آخر مجلس؛ حاج قاسم سلیمانی که گفت همه مردم، مردم ما هستند. مگر ما چند نفریم که هر کسی را با نامی برانیم و اینست که مظلوم‌های مقتدر با رهروی اینچنین مردی در تلاشند که این چالش بزرگ را با کلید هدایت حل کنند و چشم آنها را به روی واقعیت ها باز کرده تا قبله آمال‌شان از سوی کدخدا به سوی خدا بازگردد.

اینک در آغازین روزهای سالی که به دستور ولی امرمسلمین جهان، باید قوی شویم، و این قوت شاید آخرین گام تحقق دولت اسلامی باشد تا گامی دیگر برای تحقق تمدن نوین اسلامی برداشته شود. این منظور مگر با وحدت، توکل بر خدا و عدم دلبستگی به کدخدا، اتکا به درون و اعتماد به جوانان و نهایتا بی شک با جهش تولید در تمام امور حاصل نمی‌گردد و جوانان ایران اسلامی با تأسی به بیانیه گام دوم باید گام دوم انقلاب را مستحکم‌تر از گام اول بردارند و ایرانی قوی‌تر از قبل با شاه کلید اتکا به درون بسازند.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share