برنی سندرز کناره‌گیری کرد؛ ترامپ واکنش نشان داد

برنی سندرز، نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات از ادامه رقابت‌های درون حزبی کناره‌گیری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از رویترز، «برنی سندرر»، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سناتور ایالت ورمونت، از کناره گیری خود از ادامه رقابت‌های درون حزبی خبر داد.

برنی سندر انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها را در فوریه گذشته با موفقیت شروع کرد با این حال پیروزی‌های جو بایدن، رقیب اصلی او، از رأی‌گیری سه‌شنبه بزرگ شروع شد و باعث شد تا جوبایدن، معاون باراک اوباما از سناتور چپ‌گرای ایالت ورمونت پیش بیافتد.

با کناره گیری سندرز، مسیر برای جو بایدن به‌عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر هموار خواهد شد.

سندرز از جمله منتقدان سرسخت سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا بویژه در ارتباط با ایران به شمار می‌رود. او پیش از این خواستار برداشته شدن تحریم‌هایی شده بود که به گفته او به توانایی ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آسیب می‌رساند.

استقبال ترامپ از کناره گیری برنی سندرز

 رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری: برنی سندرز خارج شد! از الیزابت وارن ممنونم. اگر به خاطر او (وارن) نبود، برنی در انتخابات روز سه شنبه تقریبا در هر ایالتی پیروز شده بود! این موضوع همانطور که دموکرات ها و کمیته ملی دموکرات می خواستند به پایان رسید، مانند شکست مفتضحانه هیلاریِ دروغگو. حامیان برنی باید به حزب جمهوری خواه ملحق شوند!

Share