معاون استاندار گیلان خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای ذخیره سازی ۵۰ تن مازاد تولید مرغ استان گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از انجام برنامه ریزی برای ذخیره سازی ۵۰ تن مازاد تولید مرغ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آرش فرزام صفت پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه تنظیم بازار مرغ استان با بیان اینکه روزانه ۵۳۰ تن مرغ در گیلان کشتار می‌شود که بیش از ۲۵۰ تن آن مازاد بر نیاز استان است، افزود: به صورت سنتی بخشی از نیاز بازار مرکز کشور به مرغ، توسط مرغداران استان تولید می‌شود.

وی بروز بیماری کرونا و تعطیلی رستوران ها و تالارها را علت اصلی وجود مازاد تولید در استان دانست و تاکید کرد: زنجیره های تولید مرغ و اتحادیه مرغداران استان می بایست در این ایام، همکاری لازم را برای ذخیره سازی مرغ استان به عمل آورند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام استان آمادگی خرید و ذخیره سازی مرغ به اندازه کمتر از یک و هشت دهم کیلوگرم همه مرغداران را دارد.

وی ادامه داد: برای سایر مرغ های خارج از اندازه نیز مقرر شده توسط زنجیره های تولید، خرید و ذخیره سازی انجام گیرد.

فرزام صفت کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر را به نفع مصرف کننده ها دانست و گفت: باتوجه به اینکه همزمان باید به تولیدکنندگان نیز توجه شود، برای این موضوع باید تدابیری اتخاذ گردد.

گفتنی است در این جلسه رییس اتحادیه مرغداران کشور نیز با بیان برخی مشکلات مرغداران استان، از تصمیمات و تلاش‌های کارگزاران گیلان در تنظیم بازار تولید مرغ قدردانی کرد.

Share