پاسخ مجدد به برخی شایعات فضای مجازی؛

با حذف قبوض کاغذی برق هیچ گونه تغییری در نحوه محاسبه قیمت برق رخ نداده است

تاکید می‌شود که در این طرح صرفا قبوض کاغذی برق حذف شده و هیچ گونه تغییری در نحوه محاسبه قیمت برق رخ نداده و اقلام عوارض و آبونمان کماکان براساس مبلغ صورتحساب و تعداد روزهای دوره قرائت محاسبه می‌شود و کاهش یا افزایش طول دوره قرائت، اثری در افزایش بهای برق مصرفی نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صنعت برق در خط مقدم خدمت رسانی به مردم، بیمارستان ها و همه دستگاه های خدمات رسان قرار دارد و در این شرایط که توصیه به خانه ماندن همه مردم می شود، بیش از ۲۰ هزار نفر ازهمکاران ما در نقاط مختلف کشور به صورت همزمان مشغول به کار هستند، تا هیچ مشکلی در تامین برق پایدار برای بیمارستان ها، مردم و… به وجود نیاید. با این حال در این شرایط، برخی همچنان اقدام به انتشار شایعاتی نموده‌ند که که چندین بار تاکنون اطلاع رسانی و شفاف سازی در آن خصوص انجام گرفته است.

پیرو طرح حذف قبوض کاغذی برق که پس از اطلاع رسانی‌های گسترده توسط مجموعه صنعت برق از ابتدای مهرماه سال ۹۸ به اجرا درآمد، تاکنون شایعاتی با متنی یکسان در چند نوبت در فضای مجازی منتشر شده است که این شرکت به منظور شفاف سازی و جلوگیری از نگرانی هموطنان، نسبت به انتشار توضیح و روشنگری در این خصوص اقدام کرده است که آخرین مورد آن نیز مربوط به اوایل دی ماه ۹۸ بود.

با این حال و با عنایت به انتشار مجدد شایعه پیشین در فضای مجازی و با وجود پاسخگویی و تکذیب چندباره این شایعات در مصاحبه‌های مسئولان محترم صنعت برق، موارد ذیل مجددا و به منظور رفع هرگونه ابهام اعلام می‌گردد:

۱- تاکید می‌شود که در این طرح صرفا قبوض کاغذی برق حذف شده و هیچ گونه تغییری در نحوه محاسبه قیمت برق رخ نداده و اقلام عوارض و آبونمان کماکان براساس مبلغ صورتحساب و تعداد روزهای دوره قرائت محاسبه می‌شود و کاهش یا افزایش طول دوره قرائت، اثری در افزایش بهای برق مصرفی نخواهد داشت و صورتحساب برق مصرفی نیز از طریق پیامک به شماره تلفن همراه اعلام شده از سوی مشترکان که در سیستم‌های شرکت‌های توزیع نیروی برق ثبت شده است، ارسال خواهد شد. در عین حال مشترکان گرامی به منظور مشاهده قبض برق خود می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های اینترنتی شرکت‌های توزیع نیروی برق استان متبوع، نسبت به مشاهده تصویر قبوض برق خود که عینا همانند قبوض کاغذی پیشین بوده و امکان چاپ و مقایسه با ارقام و صورت حساب‌های گذشته را دارد، اقدام کنند.

۲- با توجه به شرایط کشور در مبارزه با ویروس کرونا، صنعت برق نیز با ایفای سهم خود برای قطع زنجیره انتقال، همه خدمات را خود به صورت الکترونیکی ارائه داده و حتی قرائت قبوض برق را نیز براساس روش‌هایی که اطلاع رسانی خواهد شد، با کمک خود مشترکان(و بدون حضور مامور قرائت) انجام خواهد داد و در مجموع این طرح به عنوان یکی از نکات ارزشمند صنعت برق در مبارزه با کرونا محسوب می‌شود چرا که از صدور قبوض کاغذی و حضور ماموران برای قرائت کنتور جلوگیری شده و راه انتقال از این طریق نیز شکسته می‌شود.

۳- صنعت برق در خط مقدم خدمت رسانی به مردم، بیمارستان‌ها و همه دستگاه‌های خدمات رسان قرار دارد و در این شرایط که توصیه به خانه ماندن همه مردم می شود، بیش از ۲۰ هزار نفر ازهمکاران ما، در نقاط مختلف کشور به صورت همزمان مشغول به کار هستند، تا هیچ مشکلی در تامین برق پایدار برای بیمارستان‌ها، مردم و… به وجود نیاید. لذا از اصحاب رسانه و صاحبان کانال‌های اطلاع رسانی در فضای مجازی، خواهشمند است در این شرایط که نیازمند آرامش هستیم، از انتشار اخباری که باعث تشویش اذهان مردم عزیز می‌شود بپرهیزند. ضمنا یاداور می‌شود که صنعت برق پیگیری قانونی و قضایی از شایعه‌سازان و انتشار دهندگان شایعه‌های این چنینی که تاکنون چندین بار تکذیب و نسبت به شفاف سازی آن اقدام شده است، حق خود می‌داند و در صورت تکرار، نسبت به شکایت قضایی اقدام خواهد شد.

Share