در نشست بررسی وضعیت پروژه‌ها و اعتبارات عمرانی شهرستان:

انتقاد فرماندار رودسر از مانع تراشی آب منطقه‌ای در ساماندهی خانوارهای آسیب دیده از سیل و رانش

حسین اسمعیل‌پور اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط زمین و تسهیلات لازم برای ساماندهی ۱۶ خانوار آسیب دیده از سیل و رانش زمین فراهم است اما شهرستان با مانع تراشی و ممانعت آب منطقه‌ای روبرو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست بررسی وضعیت پروژه‌ها و اعتبارات عمرانی شهرستان رودسر به ریاست فرماندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل شهری و روستایی استانداری، معاونین فرمانداری و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری رودسر برگزار شد.

حسین اسمعیل‌پور، فرماندار شهرستان رودسر در این نشست با بیان اینکه تمام فعالیت‌های عمران شهری در قالب طرح جامع و تفصیلی انجام می شود، گفت: برای برنامه‌ریزی درست و مدیریت صحیح شهری داشتن طرح جامع و تفصیلی امری ضروری و مهم بشمار می‌رود که متاسفانه شهرهای رودسر کلاچای، چابکسر و واجارگاه فاقد این طرح هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از اینکه ماه‌ها از وقوع سیل در منطقه کاکرود و رانش زمین در روستای آزارکی گذشته و اقدام مناسب و سازنده‌ای برای حل مشکلات مردم این روستاها صورت نگرفته، این وضعیت را توجیه پذیر ندانست و بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط زمین و تسهیلات لازم برای ساماندهی ۱۶ خانوار آسیب دیده از سیل و رانش زمین فراهم است اما شهرستان با مانع تراشی و ممانعت آب منطقه‌ای روبرو است.

اسمعیل‌پور در ادامه معضل پسماند را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهرستان عنوان کرد و افزود: امیدوارم با در نظر گرفتن سهم بیشتری از اعتبارات در حوزه مدیریت پسماند بتوان فضای شهرستان را از آلودگی زباله و مشکلات زیست محیطی پاک کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات این شهرستان بیش از آنکه اعتباری باشد بیشتر مدیریتی بوده که نیازمند اهتمام بیشتر مدیران استانی است.

فرماندار شهرستان رودسر در پایان از حمایت های استاندار گیلان در خصوص پیگیری طرح‌ها و اتمام آنها در دولت تدبیر و امید قدردانی کرد.

Share