مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد

افزایش صادرات و کاهش واردات کالا از بنادر گیلان | اهدای تجهیزات به بیمارستان‌های آستارا و انزلی

حمیدرضا آبایی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، با اشاره به توجه بر بهداشت کارکنان، محیط کار کارگران بنادر آستارا و انزلی را امن و بهداشتی دانست و اظهار کرد: تاکنون هیچ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بنادر انزلی و آستارا مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان بندر آستارا را از بنادر فعال در حوزه صادرات و واردات دانست و گفت: فعالیت بندر آستارا ۲۴ ساعته شده است و به واسطه اقدامات پیشگیرانه و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ مشکلی درخصوص صادرات و واردات کالا در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان گزارش یا مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: شیفت‌بندی و تقلیل نیروهای اداری شاغل در بندر، غربال‌گری افرادی که قصد ورود به بندر را دارند و ضدعفونی خودروها و تجهیزات که وارد محوطه بندر می‌شوند ازجمله اقدامات اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به میزان کالای تخلیه و بارگیری‌شده در بنادر استان گیلان تصریح کرد: در یک سال گذشته یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا در بنادر گیلان تخلیه و بارگیری شده است که تخلیه و بارگیری این مقدار کالا در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ با ۱۶ درصد کاهش همراه بوده که در بخش کالاهای صادراتی با یک رشد پنج درصدی مواجه بودیم.

آبایی وجود تحریم‌ها، بروز مشکلات پولی و بانکی و شرایط سخت پیش‌روی تجار را ازجمله دلایل کاهش کالاهای وارداتی در بنادر استان دانست و گفت: به دلیل شرایط پیش‌آمده واردات کالا از بنادر آستارا و انزلی بیشتر روی کالاهای اساسی و موردنیاز کشور متمرکز شده بود.

وی با اشاره به کمک همه جانبه سازمان بنادر به شهرستان، یکی از وظایف بنادر و دریانوردی استان گیلان را ایجاد تعامل بین شهر و بندر عنوان کرد و افزود: در‌ همین‌ راستا یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی و بهداشتی اعم‌از مونیتور پزشکی، دستگاه تنفس مصنوعی، دست‌کش، گان و ماسک خریداری و به بیمارستان‌های شهرستان‌های آستارا و انزلی اهدا شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share