وزیر ارتباطات خبر داد:

افزایش سرعت اینترنت، بدون افزایش قیمت تا پایان اردیبهشت

به گفته وزیر ارتباطات، افزایش چهار برابری سرعت اینترنت خانگی گفت با تبدیل ADSL به VDSL با افزایش قیمت همراه نیست و تنها درصورت افزایش حجم مصرف و یا تغییر مودم، منجربه افزایش هزینه بیشتر برای کاربران می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، یکی از راه‌های افزایش سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL به جای  ADSL است و محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بارها به این موضوع اشاره کرده، چندی پیش هم از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی خبر داد.

جهرمی شب گذشته نیز اعلام کرد با آغاز مجدد کلاس‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها، به شرکت‌های اینترنت خانگی ابلاغ شده که تا پایان اردیبهشت سرعت همه‌ مشترکین خود را به ۱۶مگابیت ارتقا دهند.

به گفته او با جایگزینی سرویس ADSL با VDSL، بدون اینکه تجهیزات مشترک عوض شود، می‌توان تجهیزات را با استفاده از فیبر نوری به نزدیک کاربران برد و پس از آن روی همان سیم مسی است، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی به ۳۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند و می‌توان سرعت را تا ۷۰ مگابیت افزایش داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در ارتباط زنده (لایو) اینستاگرامی اظهار کرد که افزایش سرعت اینترنت خانگی به معنای افزایش قیمت نیست؛ هزینه اضافی از مشترک گرفته نمی شود مگر برای هزینه مودم و ارتقای آن.

Share