رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

افزایش تخت های آی سی یو بیمارستان رازی رشت | زیرساخت ‌های بهداشت و درمان گیلان کمبود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز بیمارستان رازی رشت به ۳۰ تخت آی سی جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز گفت: مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت پیش از این ۸ تخت آی سی یو مجهز بود اما با بهره ‌برداری از ۳۰ تخت‌ جدید، ظرفیت تخت‌های درمانی ICU این مرکز به ۳۸ تخت افزایش پیدا کرد.

دکتر ارسلان سالاری افزود: برای تأمین و راه‌اندازی این تخت های جدید ۸۰ میلیارد ریال هزینه شد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس گیلان با اشاره به اختصاص ۱۰۰ درصد تخت‌های بیمارستان رازی به بیماران کرونایی گفت: با شروع بحران کرونا در همه تخت های این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص‌ یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: در حال حاضر با استفاده از کمک‌های خیران و مساعدت‌ های ملی در کوتاه ترین زمان تخت‌های ICU راه ‌اندازی شده به دستگاه تنفس مصنوعی، مانیتور و سایر ملزومات مراقبت‌های ویژه مجهز شد.

دکتر ارسلان سالاری در پایان با بیان اینکه گیلان هنوز برای رسیدن به میانگین کشوری از نظر شاخص ‌های مختلف بهداشت و درمان فاصله دارد گفت: زیرساخت ‌های بهداشت و درمان گیلان به ‌مراتب با استان‌های همتراز خود فاصله دارد اما در تلاشیم با همت و همکاری وزارت بهداشت و درمان، سازمان برنامه‌ و بودجه و استانداری گیلان کمبودهای استان را در ابعاد مختلف همچون ماه‌های اخیر مرتفع کنیم.

Share