طی نامه ای خطاب به روحانی؛

اعتراض شدید وزیر بهداشت به اقدام ناگهانی وزارت صمت درباره بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار

سعید نمکی خطاب به حسن روحانی نوشت: قویا اعلام می‌کنیم هرگونه تصمیم آتش‌به‌اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و … که مورد تائید نباشد، شعله‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رئیس جمهور درباره دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار هشدار داد.

نمکی ضمن هشدار نسبت به عواقب این دستورالعمل نوشت: قویا اعلام می‌کنیم هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیر دولتی، فرهنگی و مذهبی که مورد تایید نباشد، شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

مشروح نامه وزیر بهداشت به رییس جمهور درباره دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام.

به استحضار می‌رسد مدتهاست گروهی شبانه روز در حال تدوین پروتکل‌های متعدد جهت محیط‌های مختلف اجتماعی، اداری، کسب و کار، خدماتی و علمی و فرهنگی هستند و تعداد قابل توجهی را به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ نموده اند.

اخیرا جهت گام دوم فاصله گذاری منطقی تحت عنوان “فاصله گذاری هوشمند ” با همکاری نماینده دستگاهها، اصناف و جوامع هدف و با کمک صمیمانه وزارت کشور در تمام ایام تعطیلی مشغول تدوین دستورالعمل‌های بازنگری شده بر حسب نوع و محل انجام فعالیت‌ها هستیم که با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک استان‌ها طبقه بندی و اعلام نمائیم.

متأسفانه ناگهان اخیرا بدون اطلاع ستاد نامه‌ای توسط قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت به کلیه استان‌ها ابلاغ شده که عملا دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی میشود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

ضمن اعتقاد راسخ اینجانب و وزیر محترم کشور و دیگر همکارانمان به کمک هرچه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کم بنیه کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با اولویت ویژه، قویا اعلام می‌کنیم که هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و … که مورد تائید نباشد شعله هایش بسرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

اگر امروز کاهش التهاب اولیه مشاهده می‌شود و کشور در شرایط مناسب تری در مقابل هجوم ویروس قرار دارد علاوه بر مرحمت الهی، آثار مدل مدیریت مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و حمایت جمعی و گام‌های برنامه ریزی شده ایست که پیموده ایم.

کوچکترین حرکت نسنجیده و غیر منطبق با نظر کارشناسی آسیب‌های غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت که حداقل در نظام سلامت امکان ایستادن در مقابل هجمه هایش میسر نمی‌باشد.

 

Share