وزیر بهداشت خبر داد؛

اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۰ فروردین | در فاز مدیریت بیماری هستیم

نمکی با اشاره اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: از روز ۲۰ فروردین و بعد از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، طرح دیگری به نام فاصله‌گذاری هوشمند را دنبال می‌کنیم که در آن تلاش می‌کنیم برخی از کسب‌وکار‌ها یا ارائه‌دهندگان خدمات یا مراکز مذهبی براساس یک سری پروتکل‌هایی فعالیت خود را از سر بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: آمار مشارکت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا از مرز ۶۷ میلیون رصد گذشت که بیش از ۵۵ میلیون نفر از طریق تلفن و بیش از ۱۱ میلیون نفر توسط ثبت در سامانه با ما همراهی کردند.

نمکی گفت: این رقم بسیار قابل توجهی در دنیا است و مورد توجه کارشناسان جهانی عرصه بهداشت قرار گرفته است. چنین پایش گسترده‌ای با وسعت سرزمینی ما کار بی‌نظیری بود که با همت همه مردم و نیرو‌های بسیج و برخی سازمان‌های مردم نهاد رقم خورد. این نشان می‌دهد مردم به نظام سلامت کشور اعتماد کامل دارند.

او تشریح کرد: از این تعداد حدود ۴۳۰ هزار نفر معاینه شدند و حدود ۳۰۴ هزار نفر بدون مشکل بودند، ۱۰۴ هزار نفر مراقبت در منزل شدند، ۲۵۸۴ نفر درمان سرپایی شدند و ۱۹۲۴۷ نفر به بیمارستان‌ها ارجاع شدند و ۵۹۸۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: این کار بزرگ توانست فشار زیادی را از دوش پرسنل بیمارستانی ما کم کند.

نمکی با اشاره اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: از روز ۲۰ فروردین و بعد از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، طرح دیگری به نام فاصله‌گذاری هوشمند را دنبال می‌کنیم که در آن تلاش می‌کنیم برخی از کسب‌وکار‌ها یا ارائه‌دهندگان خدمات یا مراکز مذهبی براساس یک سری پروتکل‌هایی فعالیت خود را از سر بگیرند.

او درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: وضع ما در کل استان‌ها بسیار بهتر از قبل است که البته این به آن معنا نیست که ما بیماری کرونا را کنترل و مهار کرده‌ایم بلکه در فاز مدیریت بیماری هستیم. البته در برخی از استان‌ها به مرحله کنترل و مهار بیماری رسیده‌ایم که به مرور به اطلاع مردم خواهیم رساند.

Share