مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد

اتصال راه آهن رشت به انزلی تا سال آینده|حمل و نقل ترکیبی یکی از اولویت های گیلان است

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اتصال راه آهن رشت به انزلی و آستارا را اولویت استان دانست و گفت: کار اجرایی راه آهن رشت – انزلی آغاز شده و هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان دولت با ۴۱ کیلومتر طول به بندر کاسپین متصل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ماکان پدرام در گفت وگو با ایسنا، شاخص برخورداری استان گیلان از راه روستایی را ۵۵ درصد دانست و اظهار کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی تبدیل به راه آسفالته شده و سال گذشته ۱۱۰ کیلومتر از راه های روستایی گیلان را آسفالت کردیم.

وی سراوان به سمت شرق و سراوان به سمت غرب را دو کریدور اصلی بخش راه در گیلان دانست و افزود: در این محدود دو پروژه بزرگراهی تعریف کردیم و هم اکنون مسیر فومن – سراوان و سنگر – سیاهکل – بازکیاگوراب در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان راه آهن و آزادراه رشت – قزوین را جزو پروژه های بزرگ راهسازی استان دانست و تصریح کرد: راه آهن گیلان که انتهای سال ۹۷ به بهره برداری رسید، ۱۶۱ کیلومتر بوده و بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. از جمله ویژگی های این راه آهن برخورداری از ۵۰ دستگاه تونل در منطقه البرز به طول ۲۲ کیلومتر است.

پدرام با بیان اینکه در طول مسیر راه آهن گیلان ۷۰۰ دستگاه آبروی کوچک و ۱۳.۵ کیلومتر پل ساخته شده است، گفت: راه آهن گیلان یکی از مسیرهای گردشگری ریلی است و قطار گردشگری داریم.

وی روند اجرای فاز به فاز پروژه های ریلی و آزادراهی را وابسته به اعتبارات سالانه دانست و اضافه کرد: اتصال راه آهن رشت به انزلی و آستارا اولویت ماست. البته کار اجرایی راه آهن رشت – انزلی آغاز شده و هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان دولت با ۴۱ کیلومتر طول به بندر کاسپین متصل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه راه آهن رشت – کاسپین در بخش حمل و نقل بار بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) عملیات اجرایی راه آهن رشت – آستارا آغاز شده و در حال تجهیز کارگاه هستیم.

وی حمل و نقل ترکیبی را یکی دیگر از اولویت های گیلان دانست و یادآور شد: ایستگاه راه آهن رشت قابلیت حمل و نقل ترکیبی در حوزه ریلی، جاده ای و هوایی را دارد.

پدرام، با اشاره به اجرای ۸.۵ کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت در محدوده منجیل – رودبار، اضافه کرد: عبور کردن از البرز بسیار سخت است و ناپایداری زمین شناسی دارد، اما امیدواریم تا پایان دولت باند رفت آزادراه تعیین تکلیف شود؛ به گونه ای که کسب و کار مردم تحت تاثیر قرار نگیرد.

Share