مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان؛

آبفای گیلان در خدمت نظام سلامت است | لزوم رعایت الگوی مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با حضور در ویژه برنامه زنده تلویزیونی گولبهار، با تشریح فعالیتهای شرکت آب و فاضلاب به همکاری این شرکت در کنار نظام سلامت اشاره نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در پاسخ به سئوال مجری برنامه در خصوص خدمات قابل ارائه شرکت اظهار داشت: قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب در ۱۱ دیماه سال ۱۳۶۹ تصویب شد و قبل این تاریخ خدمات آبرسانی استان به جز رشت و انزلی و خمام به عهده شهرداری ها بود و بعد به این شرکت تخصصی واگذار شد.

وی در ادامه افزود: با تشکیل شرکت آب و فاضلاب جدای اینکه نیروهای متخصصی پرورش داده شد، پیشرفت های خوبی نیز در حوزه آبرسانی داشتیم که نسبت به زمان شروع کار شرکت  که با ۱۳۰ هزار اشتراک آغاز شد، هم اکنون به ۴۸۵ هزار اشتراک رسیده ایم و آحاد برخوردار از خدمات آب شهری از ۱۶۰ هزار به ۷۱۰ هزار خانوار ارتقاء یافته و در حوزه روستایی نیز ۳۱۰ هزار خانوار تحت پوشش شبکه توزیع آب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹۹.۹۴درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات آب بهداشتی و سالم هستند و ۱۷۲۳ روستا نیز تحت پوشش خدمات آبرسانی هستند که شامل ۷۷.۳۲درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار می باشند.

مهندس حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی یکپارچه شدند تصریح کرد: کل تأسیسات در این شرکت ها بصورت مشترک مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی همچنین اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در خدمت نظام سلامت استان است و در راستای پویش در خانه بمانیم و عدم مراجعه قاریان کنتور به منازل مشترکین، هم استانی های عزیز می توانند به ۴ روش از خدمات غیرحضوری شرکت برای پرداخت استفاده نمایند که آسانترین راه آن مراجعه به سایت شرکت می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تأکید بر اینکه هدف از حضور در برنامه اطلاع رسانی است گفت: در جریان مبارزه با ویروس کرونا و با توجه به افزایش مصرف آب بدلیل شستشوی بیشتر، در زمان کوتاهی با افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب مواجه شدیم و بعد آن سنت حسنه خانه تکانی بود که ۱۵ تا ۲۰درصد افزایش مصرف در روزهای پایانی سال نیز داشتیم. لذا از مردم خواستیم با رعایت اولویت و مدیریت مصرف آب، خانه تکانی را به زمان دیگری موکول نمایند تا از آب برای اجرای دستورالعمل های بهداشت فردی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده نمائیم.

وی همچنین گفت:برای اینکه بتوانیم نیاز آبی جامعه گیلان را فراهم آوریم ۷۰۰ لیتر برثانیه به ظرفیت تولید آب اضافه کردیم، لیکن انتظار داریم مردم نیز برای اینکه همگان از این اب سالم و بهداشتی برخوردار شوند در زمان شستشوی دست ها شیر آب را ببندند و موقع آبکشی آن را باز کنند.

رئیس هیأت مدیره آبفای گیلان ضمن قدردانی از جامعه پزشکان، کادر درمان و مدافعان سلامت که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند و توصیه به مردم برای رعایت الگوی مصرف آب ومدیریت آن، ادامه داد: نظام سلامت کشور در شرایط سختی قرار دارند و شرکت آب وفاضلاب استان گیلان نیزبا تولید ۱۲۲۰۰۰لیتر آب ژاول برای ضد عفونی معابرتلاش کرد قدم کوچکی در تامین سلامت و بهداشت مردم بردارد.

حسینی افتتاح فاز دوم تصفیه خانه بزرگ اب گیلان و بهره برداری از تمام ظرفیت آن را یکی از اقدامات مهم آبفای گیلان در سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: جا دارد اینجا از کلیه کارکنان آبفای گیلان که علی رغم شرایط سخت و خطرناک در آبرسانی به شهرها و روستاهای گیلان تلاش می کنند تشکر نمایم و امیدوارم با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان شاهد ارتقاء کیفیت خدمات و رضایت خاطر مشترکین این شرکت باشیم.

Share