مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اعلام کرد:

۵۵۵ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت تولید آب گیلان افزوده شد | کاهش افت فشار و قطعی آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اعلام کرد: با توجه به افزایش مصرف ۵۵۵ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت تولید آب استان افزوده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدمحسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به لزوم شستشوی مداوم دستها به منظور پیشگیری از بیماری کرونا تصریح کرد: با افزایش میزان شستشو ۲۵ درصد به نیاز آبی شهرستان افزوده شد به نحوی که میزان مصارف از ۴۲۰۰ لیتر بر ثانیه به بیش از ۵۲۵۰ لیتر بر ثانیه رسید.

وی در ادامه افزود: براین اساس شرکت آب و فاضلاب استان گیلان منابع تامین رزرو خود را  وارد مدار نمود و همزمان با انجام اقدامات مختلف مانند مهندسی مجدد تجهیزات پمپاژ، بهسازی چشمه و چاه و … بر روی سایر منابع تامین آب استان، میزان تولید آب را به ۵۵۵ لیتر بر ثانیه افزایش داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با بیان اینکه حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد ظرفیت تولید آب در شهرهای استان افزایش یافته است، اظهار داشت: پخش مستمر پیام­های مدیریت مصرف آب در رسانه­ های جمعی استان و فضای مجازی طی روزهای گذشته، تاثیر مطلوبی بر روی مدیریت مصرف ایجاد نمود که شاهد توازن بین تولید و تقاضا بودیم و موارد افت فشار و قطعی آب در شهرها به میزان چشمگیری کاهش یافت.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: با انجام چند عملیات ضربتی همچون اجرای خط انتقال و راه اندازی چاه فلمن شماره ۳ سیاهکل، اصلاح خط انتقال چاه فلمن سنگر، بازسازی چاه شماره ۷ لاهیجان نسبت به افزایش تولید حدود ۱۰۵ لیتر برثانیه طی روزهای آتی نیز اقدام خواهد شد.

گفتنی است میزان تولید آب شرکت در شرایط عادی بالغ بر ۵۳۰۰ لیتر بر ثانیه بوده که در حال حاضر با افزایش میزان مصرف حدود ۵۹۰۰ لیتر برثانیه می باشد و طی روزهای آتی به بیش از ۶۰۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

Share