رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

۴۰۰ تخت بیمارستانی تا ۲ هفته آینده به مراکز درمانی گیلان اضافه می‌شود

سالاری اظهار کرد: تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان تالش و لنگرود انجام شد که در این خصوص بیمارستان تالش تا دو روز آینده و بیمارستان لنگرود تا ۲ هفته آینده با ظرفیت ۴۰۰ تخت به مراکز درمانی گیلان اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «ارسلان سالاری» در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه طرح ملی مبارزه با کرونا از روز پنجشنبه هفته گذشته از سطح وزارت بهداشت برای استان‌های گیلان، قم و مرکزی کلید خورد، تاکید کرد:‌ تقویت قرارگاه در دانشگاه علوم پزشکی استان و راه‌اندازی و تجهیز ۱۶ مرکز در شهرستان‌ها و ۴ مرکز در رشت انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از ظرفیت تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای درمان بیماران مشکوک به کرونا استفاده کرده‌ایم، افزود: تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان تالش و لنگرود انجام شد که در این خصوص بیمارستان تالش تا دو روز آینده و بیمارستان لنگرود تا ۲ هفته آینده با ظرفیت ۴۰۰ تخت به مراکز درمانی گیلان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در گیلان، تصریح کرد: با توجه به اینکه همه مردم در شهر و روستا دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در گیلان اجرایی می‌شود.

سالاری با بیان اینکه سپاه قدس گیلان از روز نخست شیوع بیماری کرونا با تمام امکانات و بدون هیچ چشم‌داشتی به صورت عملی و میدانی حضور فعال داشته است، گفت: طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با حضور یک هزار و ۵۰۰ مراقب سلامت و بهورز در گیلان اجرا می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه مردم برای شرکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا باید وارد سامانه سلامت به نشانی https://salamat.gov.ir شوند، افزود: اگر افراد دارای علایم شبیه آنفلوآنزا باشند نکات مراقبتی و پیشگیری را از طریق بهورزان به آنها آموزش داده و اگر دارای علایم کرونا باشند به آنها توصیه می‌شود تا ماسک و دستکش به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی گیلان حتی قبل از ورود ویروس کرونا به گیلان از بسیاری از استان‌های کشور عقب‌تر بوده است، گفت: گیلان از لحاظ تجهیزات بیمارستانی و سازه‌های مورد نیاز دچار فقر است که مربوط به امروز و دیروز نیست و از گذشته وجود داشته است.

سالاری اذعان کرد:‌ با کمک وزارت صمت و دیگر دستگاه‌های متولی، تاکنون تعداد ۷۰ هزار ماسک N95 و بیش از یک میلیون ماسک سه‌لایه در سطح استان گیلان توزیع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه احتکار و گران فروشی برخی از افراد سودجو یک التهاب در حوزه دارو و لوازم بهداشتی ایجاد کرده است، گفت:‌ مردم نباید نگران داروی تامی فلو باشند، زیرا این دارو مناسب آنفلوآنزای نوع B بوده و در درمان کرونا مؤثر نیست.

Share