رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

۱۸۰ بیمار بدحال در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند | بستری ۷۰۰۰ بیمار طی یک ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: هم اکنون ۱۸۰ بیمار بدحال در مراکز بیمارستانی استان بستری و ۱۰۰ نفر از آنان به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،ارسلان سالاری امروز سه شنبه در تماس با رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: زیرساخت های تخت های مراقبت ویژه در گیلان در حال افزایش است، بیمارستان رازی سانتر بیماری کرونا است و روزانه ۳۰۰ بیمار در ۱۸ بخش بستری شده و در تلاشیم تا ۳۰ تخت ICU در این بیمارستان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد یک هزار تخت نقاهتگاهی آمادگی داریم و اولین نقاهتگاه کشور با ظرفیت ۱۸۴ تخت در استان گیلان راه اندازی شده افزود: با احتساب مراکز نقاهتگاهی در شهرستان ظرفیت تخت ها به ۵۰۰ رسیده و با همکاری ارتش زمینه افزایش تخت های نقاهتگاهی تا یک هزار تخت نیز وجود دارد.

۵ درصد کرونایی ها مسافرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در ادامه با بیان اینکه پنج درصد کرونایی های گیلان مسافر هستند، افزود: متاسفانه حضور مسافران در گیلان علاوه بر شیوع آن در داخل موجب افزایش شیوع آن در سایر استان ها می شود.

وی درباره کمبود تجهیزات بهداشت فردی و درمانی در استان گیلان بیان داشت:  تجهیزات و کادر درمان به اندازه مردم  وجود ندارد و  لازم است سیر تولید تجهیزات و واردات ملزومات بهداشت فردی کادر درمان در گیلان تسریع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار داشت: از چهار هفته پیش تاکنون افزون بر هفت هزار بیمار در ۲۹ بیمارستان دولتی و خصوصی بستری شده که پنج هزار و ۵۰۰ نفر از این بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند.

وی در پاسخ به سئوال رئیس جمهوری مبنی بر اینکه چرا کادر درمانی گیلان بیمار شده و تعدادی نیز جانشان را از دست دادند، گفت: به دلیل دیر متوجه شدن از شیوع ویروس کرونا در گیلان و افزایش بار بیماری در این استان، به لحاظ تجهیزات فردی و بهداشت فردی کادر درمان نیز در مضیقه بودیم و بعضا نیز هستیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس گیلان با بیان اینکه چهار هزار پرستار و حدود یک هزار پزشک در حوزه سلامت گیلان به مداوای بیماران مشغولند، افزود: به دلیل در صف اول بودن کادر درمانی با کرونا ویروس تاکنون هفت پزشک و پرستار جان خود را برای احیا سلامت در گیلان از دست داده اند.

رئیس جمهوری امروز در تماس ویدیوکنفرانس با ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در بیمارستان رازی رشت در جریان جزئیات آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در سطح استان و اقدامات مقابله با آن قرار گرفت.

دکتر حسن روحانی کادر درمان را در این روزهای سخت و بحرانی، پناهی برای مردم دانست و اظهار داشت: ما ملت قدردانی داریم و این رشادت ها تا ابد در حافظه ملت باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه دوران بیماری کرونا دیر یا زود به پایام می رسد و این فداکاری ها است که در تاریخ باقی خواهد ماند، خاطر نشان کرد: ایثارگری های کنونی پزشکان و پرستاران همچون ایثار رزمندگان در زمان جنگ است و شاهد فداکاری های این قشر هستیم.

وی با تاکید بر تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز کادر درمان بیان داشت: دولت با تمام امکانات و توان خود، پشتیبان کادر حووزه سلامت است و تامین نیازمندی ها، با همکاری سازمان های ذیربط به هر مقدار که لازم باشد، تولید شده و در اختیار بیمارستان های سراسر کشور قرار می گیرد.

 

Share