نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان مطرح کرد:

۱۲۶۰ نفر در بیمارستانهای گیلان بستری هستند | با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستیم

محمدحسین قربانی، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت کرونا در گیلان گفت: هم اکنون یک هزار و ۶۲۰ بیمار در بیمارستان های استان به دلیل ابتلا به بیماری حاد و عفونی تنفسی بستری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مدیریت کرونا در گیلان گفت: هم اکنون یک هزار و ۶۲۰ بیمار در بیمارستان های استان به دلیل ابتلا به بیماری حاد و عفونی تنفسی بستری هستند.

محمدحسین قربانی افزود: طی بیش از دو هفته گذشته از شیوع ویروس کرونا در استان در مجموع تا شب گذشته ۵ هزار و ۲۴۳ نفر در بیمارستان های گیلان بستری شده اند.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۹۷۷ نفر معادل ۵۷ درصد کل بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه فعلا مشکل کمبود تخت بیمارستانی نداریم، عنوان کرد: هم اکنون ظرفیت بیمارستان های دولتی از جمله رازی به طور کامل به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا اختصاص یافته است و بخش نسبتا خوبی از ظرفیت بیمارستان های بخش خصوصی هم به کمک آمده است.

قربانی افزود: همچنین تا کنون ۷۰ درصد از ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تختخوابی ۵ بیمارستان بخش خصوصی استان به موضوع بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی با قدردانی از همکاری خوب بخش خصوصی در این زمینه گفت: برخی از بیمارستان ها هنوز به ظرفیت ۷۰ درصد نرسیده اما برخی دیگر بیش از ۷۵ درصد ظرفیت خود را به بستری بیماران حاد تنفسی اختصاص داده اند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان تصریح کرد: همچنین بیمارستان سیاری نیز با ظرفیت ۱۲۰ تخت در رشت راه اندازی شده که از دیروز با ۸۰ تخت بستری در مدار خدمت رسانی قرار گرفت.

وی افزود: بیمارستان تامین اجتماعی رسول اکرم (ص) وابسته به تامین اجتماعی هم با ۲۲۰ تخت هم اکنون به طور کامل مختص بستری بیماران کرونایی است.

مشکل تخت نداریم اما نیروی انسانی متخصص چرا 

قربانی با بیان اینکه تخت های بستری در شرایط کنونی پاسخگوی نیاز است، عنوان کرد: در این میان برای کاهش فشار سنگینی که بر بخش درمانی استان وارد می شود و نیز برای تسریع در بهبود بیماران و تقویت روحیه آنان فضای نقاهتگاهی با کادرپرستاری و درمانی مناسب به ظرفیت ۲۰۰ تخت مهیا شده تا بیمارانی که روند بهبود را طی کرده اند دوره چند روزه نقاهت خود را به دور از فضای بیمارستانی طی کنند.

وی با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستیم، گفت: در واقع یکی از نیازهای اصلی ما در شرایط کنونی نیروی متخصص و پزشک که در این رابطه فراخوان آن را اعلام کرده این و امیدواریم با تامین نیروی انسانی مورد نیاز در این حوزه  عملا کادر  درمانی دوباره توان خود را بازیابی کرده و تقویت شود.

Share