فرماندار لاهیجان اعلام کرد:

کنترل و مراقبت در لاهیجان شدت می‌گیرد | اجرای مقررات قرنطینه‌ای در این شهرستان

سیداسماعیل میرغضنفری، فرماندار لاهیجان اعلام کرد: کنترل و مراقبت در لاهیجان شدت می گیرد و مقررات قرنطینه‌ای در این شهرستان به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، فرماندار لاهیجان اعلام کرد: کنترل و مراقبت در لاهیجان شدت می گیرد و مقررات قرنطینه‌ای در این شهرستان به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

سیداسماعیل میرغضنفری گفت: براساس تصمیم شورای تامین شهرستان لاهیجان به منظور حفظ جان و سلامت شهروندان از شنبه ورودی‌های لاهیجان بر روی مسافران غیر استانی بسته خواهد شد و خودروهایی با پلاک‌های غیر گیلانی از شهرستان خارج می‌شوند.

رییس شورای تامین شهرستان لاهیجان افزود: برای حفظ جان مردم اقداماتی از قبیل قرنطینه شهر با همکاری نیروهای سپاه، بسیج و نیروی انتظامی انجام خواهد شد و اقدامات بازدارنده در حوزه بازار، اصناف و شرکت ها شدت می گیرند و در صورت هر گونه تخلفی با متخلفان برخورد قهری صورت می‌گیرد.

وی ضمن هشدار به شهروندان از آنان خواست، ویروس کرونا را جدی بگیرند و در خانه‌های خود بمانند زیرا در خطر مبتلا شدن به بیماری کرونا قرار دارند و امکانات کافی برای این کار در شهر وجود ندارد.

همچنین طبق دستور مسئولان شهرستان لاهیجان درهای بیمارستان پیروز محل بستری بیماران کرونایی هم بر روی ملاقات کنندگان بسته است و کسی نمی‌تواند برای عیادت از بیماران به این بیمارستان مراجعه کنند.

نیروهای انتظامی و نظامی از فردا در محورهای ورودی و خروجی شهر از تردد خودروهایی با پلاک‌های غیر استانی جلوگیری کنند.

شهرستان لاهیجان دومین شهرستان پرجمعیت گیلان پس از رشت  در ۴۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و از اولین شهرهای ایران بعد قم بود که بیمار کرونایی در آن شناسایی شد.

این شهرستان در وضعیت بحرانی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و جدی نگرفتن شماری از  شهروندان و مسافرت برخی افراد از دیگر استان ها به دلیل داشتن ویلا و واحد مسکونی؛  مسئولان این شهرستان را ناچار  اتخاذ  اقدامات بازدارند و سختگیرانه کرده است.

Share