فرماندار آستارا خبر داد؛

کشف ۳۲ هزار ماسک در آستارا | مرگ ۲ نفر و بستری شدن ۷۵ بیمار مشکوک به کرونا

فرماندار آستارا گفت: ۷۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان بستری بودند که تا امروز ۳۰ نفر از آنها بهبود یافته و دو نفر فوت کرده اند و دیگر بیماران نیز تحت مراقبت پزشکی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن رستم زاد امروز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت شروع بیماری کرونا در فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا بیان کرد: متاسفانه افراد فوت شده بعد از تشدید بیماری به بیمارستان مراجعه کردند و طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت و درمان اجساد بیماران مشکوک به این بیماری باید در کوتاه ترین فرصت و تحت مراقبت‌های بهداشتی خاکسپاری شده و این اقدام ها فقط برای تضمین سلامت بازماندگان و سایر همشهریان است.

نماینده عالی دولت در آستارا با تاکید بر رعایت بهداشت فردی برای تمام اقشار جامعه گفت: مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری در شهر به طور جدی خودداری کنند تا با اقدامات پیشگیرانه قبل از تعطیلات نوروز شیوع این بیماری را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با اشاره به کشف ۳۲ هزار ماسک در شهرستان آستارا گفت: این ماسک های کشف شده به طور مساوی در بین ۹ داروخانه آستارا توزیع خواهد شد تا مردم بتوانند با قیمت مصوب آن را تهیه کنند و همچنین تامین ۱۰۰ هزار ماسک و ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به طور مداوم پیگیری می شود.

فرماندار آستارا با تأکید بر لزوم تعطیلی قلیانسرا ها گفت: قلیان سرا ها باید به سرعت تعطیل شوند و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا با شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری حداکثری را در این خصوص داشته باشند و هرگونه اعمال در این رابطه را به هیچ عنوان قبول نمی‌کنم.

رستم زاد ادامه داد: شهرستان آستارا جزو اولین شهرستان های کشور بود که به موضوع شروع کرونا عکس العمل نشان داد و تا کنون ۸۰ هزار نفر در مرز آستارا طب سنجی شدند.

فرماندار آستارا گفت: ۷۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان بستری بودند که تا امروز ۳۰ نفر از آنها بهبود یافته و دو نفر فوت کرده اند و دیگر بیماران نیز تحت مراقبت پزشکی هستند.

وی همچنین با انتقاد از اتاق بازرگانی و سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان گفت: این نهادها باید در پایش بهداشتی و ضدعفونی کردن کامیون های ورودی و خروجی در مرز آستارا همکاری کنند و در صورت عدم همکاری تصمیمات دیگری را در این خصوص اتخاذ می‌کنیم.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

 

Share