مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد:

کرونا مصرف آب را در گیلان افزایش داد | برخی از نقاط با افت فشار یا قطع آب مواجه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: کرونا مصرف آب را نه فقط در شهرستان رشت بلکه در همه شهرها و روستاهای گیلان افزایش داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن حسینی گفت: از آنجایی که یکی از راه های مقابله با کرونا ویروس شستشوی مرتب دست ها است، همزمان با شیوع کرونا در استان با افزایش مصرف آب مواجه شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان افزود: سعی کردیم برای تامین آب مورد نیاز مردم تاسیسات بیشتری وارد مدار کنیم و هم اکنون با حداکثر ظرفیت میزان در حال تولید هستیم.

حسینی ادامه داد: مصرف آب به حدی زیاد شده است که برخی از جاها با افت فشار آب یا قطع آب در برخی از ساعات شبانه روز مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به زودی تاسیسات جدید را وارد مدار می‌کنیم اما انتظار می رود، مردم هم ضمن اینکه شستشوی دستها را برای مقابله با کرونا حتما انجام می دهند، در صرفه‌جویی در مصرف آب نیز تلاش مضاعف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: منابع تولید آب استان ظرفیت خاصی دارد و بیش از این ظرفیت امکان تولید وجود ندارد.

وی افزود: کرونا موجب افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در استان شده است و آمار مصرف نشان می‌دهد که میزان مصرف آب کنونی از روزهای گرم سال نیز بیشتر است.

حسینی تصریح کرد: آب خام به اندازه کافی در استان وجود دارد، اما ظرفیت مشخصی برای تصفیه داریم و ظرفیت تصفیه‌خانه که سه مترمکعب در ثانیه است و ما شب گذشته ۳۴۰۰ لیتر در ثانیه تولید آن را افزایش داده‌ایم، اما بازهم میزان تولید جوابگوی تکاپوی مصرف مردم نیست.

وی افزود: ظرف چند روز آینده میزان ظرفیت تولید را افزایش خواهیم داد و از مردم تقاضا می‌کنیم که مصرف آب را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: افزایش مصرف آب فقط مختص به شهرستان رشت نیست بلکه همه شهرها و روستاهای گیلان به دلیل شیوع این بیماری افزایش مصرف آب دارند.

Share