یادداشتی از سیدرضا موسوی روزان؛

کرونا بهانه ای است برای نفوذ دشمن؛ بناست که ویروس کرونا را بنام تعقل، تفکر و علم به خورد ما دهند

«همه با هم ویروس کرونا را شکست می‌دهیم»؛ ویروسی که در هر لباسی؛ جغرافیایی؛ شکلی و رنگی (شخصی؛ اجتماعی؛ سیاسی؛ حکومتی؛ عقلی ؛ جسمی و…) اگر بخواهد خود را عرضه کند.

سیدرضا موسوی روزان؛

«یکی از موضوعات بسیار مهم دراین مقطع حساس و تاریخی «و یا به تعبیر دیگر کرونایی» جدای از سو استفاده های اقتصادی که بعضاً در جامعه اسلامی شاهد هستیم، متاسفانه افرادی که همه‌ی حیثیت و اعتبار و آبروی چندین ساله خود را برای رسیدن به یک سود کثیف «حراج» گذاشته و هزار بار بدتر از ویروس کرونا عمل کرده اند. «طبیعتاً ضرورت و رسالت ذاتی همه‌ی دست اندرکاران؛ ناظران؛ مجریان دولتی؛ دستگاه قضایی؛ دستگاه های امنیتی و انتظامی اینست که پاسخ دندان شکن( به افراد سودجو و بی شرم که نه به مردم رحم می کنند و نه برای شرف و جوانمردی خود ارزش قائل هستند) داده و اطمینان بخشی بیشتری را برای مردم نسبت به نظام اسلامی و حاکمیتی که مردم در زیر چتر آن زندگی می‌کنند فراهم آورند. و اما جان کلام: سخن دیگری است که متأسفانه دشمنان قسم خورده اسلام در خارج از مرزها و افرادی که در داخل «دانسته و یا ندانسته» با مغرضان همراهی می‌کنند؛ «ترویج تفکر سکولاریسم است» سکولاریسم یعنی محدود کردن دین و اعتقادات مذهبی به رابطه شخصی انسان ها با خدا و تفکیک آن از مسائل و رخدادهای اجتماعی «مثل شرایط بوجود آمده امروز» مروجین این تفکر زمینه را برای ترویج در این چند روز مناسب دیده و در فضای مجازی تا توانستند به «اسلامیت نظام مقدس اسلامی؛ روحانیت مبارز و اصیل و رهبری و ولایت فقیه در نظام به اشکال مختلف تاختند و سعی نمودند.

۱- القا اندیشه جدایی ومغایرت بین علم و دین و این که خرد ورزی و عقل و علم با احکام الهی (اسلامی) منطبق نمی یابد؛ و در مدیریت جامعه یا باید تابع مدیریت عالمانه بود و یا مدیریت دین و دینی که البته رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای حفظ الله پاسخ مدبرانه و خردمندانه وحکیمانه ای دادند.

«تعطیلی نمازهای جمعه و جماعات (که به اضطرار انجام می‌شود ) و مراسمات مذهبی؛ واعلام این پیام (که هر چه به سلامت جامعه وجلوگیری از شیوع بیماری «بیماری کرونا و هر بیماری مسری دیگر» کمک کند حسنه است « انجامش ثواب و اجر الهی دارد» و هر چه که به شیوع آن کمک کند سیئه است. «انجامش گناه و عدم انجام مؤاخذه الهی را بدنبال دارد» و همچنین تشکر قدر دانی ویژه رهبری از کادر پزشکی و همه‌ی تیم سلامت و پرستاری و کارکنان وحتی خانواده مدافعان سلامت؛ و بسیاری از اقدامات خوب و مثبتی که مراجع تقلید و بزرگان دینی و ائمه جمعه و جماعات انجام دادند.

«همه‌ی ما میدانیم که اقدامات رهبران دینی و مذهبی «خواسته و یا نا خواسته» بنام دین ثبت و ضبط می‌شود و از طرفی دشمنان اسلام نیز از همین راه ضربات خود را بر پیکر دین وارد می کنند (ضبط و انتشار بخشی از سخنان یک سخنران مذهبی و یا استفاده ابزاری از روحانیون مسئله دار (چون شیرازی ها؛ شیعه انگلیسی) که در این روزها شاهد بوده و هستیم «با لیسیدن ضریح مطهر ائمه اطهار علیهم السلام که بقول خودشان «بیماری کرونا» را قورت داده و به این ترتیب زمینه را برای به اصطلاح زیارت مردم فراهم نمایند؛ در حالیکه همه‌ی این اعمال با اعتقادات مذهبی کاملآ منافات دارد.

دین به ما آموخته است که ائمه علیهم السلام بعنوان پاک‌ترین انسان ها و متقی ترین انسان ها و خالص ترین انسان ها فقط واسطه فیض وشفا هستند؛ شفای همه‌ی بیماریها بدست باریتعالی است. مراجعه به پزشک و رعایت همه‌ی أصول بهداشتی دستور انبیاء عظام و اولیاء الهی است. چه بسیار مریض ها با مراجعه به پزشک و استفاده از داروها هرگز بهبود پیدا نکردند و چه بسیار مریض ها هم با مراجعه به پزشک و استفاده از داروها و با لطف و عنایت حق تعالی به شفای کامل رسیدند. بنابراین مراجعه به پزشک و توسل به ائمه اطهار علیهم‌السلام و دعا وشفا خواستن از خداوند در راستای هم هستند نه در مقابل هم.

۲- «دفاع علمی و تئوریک از سکولاریسم و معرفی نمودن آن به عنوان حاصل علم و تمدن بشری و محوریت دادن به انسان؛ و زبان دین را زبان تکلیف وزبان بشر مدرنیته را زبان حق دانسته و میان آن دو تقابل قائل شدن»

پاسخ : اولاً بدانیم که انسان در دیدگاه الهی؛ اسلامی و قرآنی ؛ اشرف مخلوقات است و اشرف همه‌ی انسان‌ها هم متقی ترین آنها هستند؛ و متقی ترین انسان ها لاجرم کاشف بعضی از علوم روز نیستند، «گر چه کاشف بودن با تقوی منافات ندارد» ولکن چه بسیار انسان هایی که کاشف علوم روز بودند و ابزار دست سیاست مداران و بازیچه دست آنها قرار گرفتند و حتی در راستای نابودی بشریت قدم موثر وجدی برداشتند، «پس اعظم و اشرف انسان ها؛ حکیم ترین؛ متقی ترین؛ زاهدترین؛ شجاع ترین ؛ عاقل ترین و … آنها هستند. «امروز بسیاری از ما براین موضوع واقف هستیم که همین مرض های مسری که بشریت را درگیر و به بیش از ۸۰ کشور سرایت نموده (با علوم تزکیه نشده الهی در اختیار مدیریت جهل و نادانی برای بهره برداری قرار گرفته است)؛ بنابراین زبان دین؛ زبان حق و تکلیف واقعی بشر و دلسوز انسانیت است واسلام بعنوان دینی که بیشترین توصیه ها را برای اندیشیدن و تفکر درست دارد (رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند) با یک نگاه حتی سطحی به عمق ارزش گذاری دین اسلام در فکر کردن روی مخلوقات الهی را کاملآ در می یابیم.

۳- تعریف انحرافی از دین و معنویت و انحصار آن در عدم ورود به میادین دیگر (علمی؛ سیاسی و حکومتی) و تبلیغ اینکه مصلحت و حیات عزتمند وابعاد قدسی دین اقتضا می‌کند که در حوزه‌های غیر شخصی وارد نگردد.

پاسخ: انبیاء عظام و اولیاء الهی بالاترین رسالت اجتماعی بودن را دارند؛ آیا واقعاً لمس نمی کنیم که اثرات تربیتی اجتماع روی زندگی انسانها چه میزان است؛ چگونه نسبت به اجتماع؛ سیاست؛ حکومت؛ و باروری علوم در محدوده اجتماع میتوان بی تفاوت بود؛ در حالی که سعادت بشر در گرو اجتماع و اجتماعی بودن (ایثارگری؛ شهادت طلبی؛ فداکاری؛ جوانمردی؛ اخلاق وصدها صفت برجسته در اجتماع رقم می خورد) نهفته است؛ آیا حق است که انسان در گوشه‌ای بنشیند و نظاره گر باشد، نتیجه اینکه راه سعادت بشر با حفظ همه‌ی شئون انسانیت است.

 ۴- اندیشمندان سکولاریسم و بردگان و بندگان آنها که حرفهای آنان بدون تفکر عمیق تکرار می کنند «چه در داخل و چه در خارج از مرزها» میگویند انبیاء رسالتی جز ابلاغ حکم خداوند ندارند؛ رفاه؛ سلامت؛ شادابی؛ آبادانی دنیا در شأن انسان های آسمانی و رهبران دینی و مذهبی نیست.

  پاسخ: براستی چه رسالتی برای انبیاء عظام و اولیاء الهی بالاتر از سلامت انسانها؛ شادابی انسان ها؛ برقراری عدالت در میان انسان ها و از بین بردن ظلم مضاعفی که بشر با هدایت وجاذبه های شیطانی به همنوع خود روا میدارد؛ آیا شأن حاج قاسم سلیمانی که ۴۰ سال بر علیه ظلم و ستم و جهل ونادانی مبارزه کرد شأن آسمانی نیست؛ آیا انسان هایی که همه‌ی سالهای عمر خود را هم در مبارزه و هم باتزکیه نفس سپری کرده اند آسمانی نیستند. اگر انسان ها نسبت به همنوع و هم دین و انسان های دیگر بی تفاوت باشند آیا نهایت خودخواهی وخود پرستی نیست؟ بهر حال همه‌ی ما «خاصه عالمان و دانشمندان ومتفکران »ضرورتا می بایست. مراقبت بیش از پیش داشته باشیم. دشمنان بشریت هربار با نامی ونشانی «که گاهی برای بعضی ها خوشایند هم هست» خود را وچهره خود را آشکار می کند.

موضوع امروز ما: صرفاً مبارزه با یک بیماری به نام کرونا نیست؛ ظاهراً بناست که ویروس کرونا را بنام تعقل و تفکر و علم به خورد ما دهند و بدین ترتیب عقل ما را دچار بیماری نموده و از هستی(نه صرفاً فیزیکی بلکه روحی و روانی، وفکری) ساقط کنند؛ ویروس کرونا بهانه‌ی است که دشمن از این راه نفوذی ایجاد کند. «ویروس کرونا صرفاً یک مرض جسمی و فیزیکی نیست؛( که صد البته به لحاظ جسمی و فیزیکی باید بشدت مراقبت بعمل آید) ویروس کرونا وسیله ای است که با نام آن اعتقادات ما را نشانه رفته اند. باید از همه‌ی مدافعان سلامت که یک بار دیگر دفاع مقدس را در ایران اسلامی تکرار می‎کنند تشکر کنیم و آرزوی شفای عاجل برای همه‌ی بیماران بعنوان (انسان خیر خواه انسان) در هر کجای گیتی هستند داشته باشیم». «همه با هم ویروس کرونا را شکست می‌دهیم»؛ ویروسی که در هر لباسی؛ جغرافیایی؛ شکلی و رنگی (شخصی؛ اجتماعی؛ سیاسی؛ حکومتی؛ عقلی ؛ جسمی و…) اگر بخواهد خود را عرضه کند.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share