در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

کروناویروس ضعف زیرساختها را هویدا کرد | اگر قرنطینه نمی‌کنید ورودی‌ها را مسدود کنید

رمضانپور گفت: علیرغم اینکه ویروس کرونا برای کشورمان یک تهدید به حساب می آید ولی ضعفها و کاستی هایی را در مدیریت کلان کشور در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها و همچنین زیرساخت ها هویدا ساخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد رمضانپور نرگسی در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورا با تبریک روز شهردار به شهردار رشت تصریح نمود: دکتر حاج محمدی از دهه هفتاد با امور مربوط به شهرداری ها در ارتباط هستند و این تجربه فرصتی است تا بتوان از تجربیات خوب ایشان در بخش های مختلف برای پیشرفت شهر استفاده نمود. اما متاسفانه در مدت کمتر از یک سال از حضور آقای دکتر حاج محمدی، شهر رشت چالش های فراوانی از جمله بدهکاری های به جامانده از قبل در شهرداری، مشکلات مربوط به نیروی انسانی، مشکلاتی که برف به شهر تحمیل نمود و همچنین چالش ویروس منحوس کرونا همگی از عواملی بودند تا نتوان از تجربیات ایشان برای شهر رشت بهره بیشتری ببریم. ولی در تمام این سختی ها تلاشهای ایشان قابل تقدیر است. همچنین آقای حاجی پور به عنوان رییس شورای شهر رشت با ۴۰ سال تجربه کاری انسانی توانمند و با تجربه گران بها می باشند که همه اعضای شورا به دلیل همین لیاقت و کاردانی، ایشان را به عنوان ریاست شورا برگزیدند.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با اشاره به مشکلات اقتصادی شهرداری رشت در پایان سال برای پرداخت حقوق و تلاش برای دریافت وام در این خصوص افزود: متاسفانه شرایط بروکراسی پیچیده در کشور به گونه ای است که در مواقعی که بخواهیم کاری را به شکل فوری انجام دهیم به مانند همین دریافت وام برای پرداخت حقوق و مزایای پرسنل زحمت کش شهرداری با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به تحلیل ۱۰ بندی خود در خصوص اتفاقات پس از شیوع ویروس کرونا تصریح نمود: علیرغم اینکه ویروس کرونا برای کشورمان یک تهدید به حساب می آید ولی ضعفها و کاستی هایی را در مدیریت کلان کشور در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها و همچنین زیرساخت ها هویدا ساخت. و اگر این ضعفها را تبدیل به قوت نماییم یک نعمت می تواند برای آینده کشور باشد.

احمد رمضانپور نرگسی در ادامه با تشکر ویژه از زحمات دولت بیان نمود: همه ما اطلاع داریم که دولت در شرایط اقتصادی نا بسامانی قرار دارد. یک دولت قدرتمند و قوی باید همه نهادها در زیرمجموعه آن قرار بگیرند و این اتفاق با ورود رهبر معظم انقلاب اتفاق افتاد و در این راستا خوشبختانه با تدبیر ایشان، نیرو های مسلح برای کمک به دولت در مبارزه با شیوع ویروس کرونا و با مدیریت شخص رییس جمهور فراخوانده شدند.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با اشاره به زحمات دکتر نوبخت در روزهای حساس درگیری کل کشور با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور در فروش نفت با مشکل مواجه است و با توجه به مشکلاتی که برای مردم به وجود امده و توصیه همگان مبنی بر خود قرنطینگی است، کسب و کار با تعطیلی مواجه شده است دریافت مالیات نیز بسیار سخت خواهد بود و از طرفی فروش اوراق نیز به سختی انجام میشود.
در چنین شرایطی که کشور با مشکل درآمد مواجه شده است تخصیص ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان های کل کشور که اعتبار قابل توجه ای از آن برای بیمارستان های رشت، لاهیجان، تالش و دیگر بیمارستان های درگیر با ویروس کرونا در استان گیلان در نظر گرفته شده است بسیار ارزشمند می باشد.
در این بین نکته بسیار مهم و قابل تقدیر دیگر از شخص دکتر نوبخت به عنوان یک چهره ملی اختصاص بودجه ای ویژه جهت حق الزحمه پرسنل فداکار در حوزه درمان کشور است.

وی در ادامه احداث بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات به بیماران درگیر با ویروس کرونا را یک امر ضروری دانست و افزود: باید از استاندار گیلان که با توجه به نظر کارشناسان به دنبال اجرایی نمودن بیمارستان صحرایی هستند تشکر نمایم. این اقدام فرصت خوبی را برای درمان بیماران به وجود خواهد آورد. اما برای ارتقای کیفیت درمان باید شرایط زیر ساخت حوزه درمان را با تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی واقع در لاکان بهبود بخشید.وی همچنین خواستار مشخص نمودن چند بیمارستان و مرکز درمانی برای ارایه خدمات عادی به غیر از موارد درگیر با مشکل کرونا، به شهروندان شد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با اشاره به زحمات فعالین حوزه رسانه تصریح نمود: هر ساله در شورا به پاس زحمات اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباط مردم با حاکمیت در مقیاس ملی و شهروندان با مجموعه مدیریت شهری در مقیاس محلی، تقدیر می شد. اما با توجه به مشکلات به وجود آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا امسال فرصت مناسبی برای تقدیر از خبرنگاران وجود نداشت ولی این انتظار وجود دارد تا در اولین فرصت ممکن در سال جدید، برای تقدیر از فعالین حوزه رسانه در شورای شهر رشت برنامه ریزی صورت گیرد.

در بحران‌های برف و کرونا شهردار رشت جانانه پای‌کار ایستاد

محمدحسن علیپور عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر با قدردانی از تلاش‌های شهردار رشت، روز شهردار را به ناصر حاج‌محمدی، شهردار کلان‌شهر رشت تبریک گفت.

وی ادامه داد: با وجود سختی‌هایی که وجود دارد شهردار رشت در حال انجام تلاش بی‌وقفه است. ما طی یک سال گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و در بحث بودجه نیز با مشکلات بسیار مواجه بوده ایم.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به موضع‌گیری‌ها در خصوص انتخاب شهردار غیربومی برای رشت، اذعان داشت: در بحران‌هایی مانند برف، کرونا و… شهردار رشت جانانه پای‌کار ایستاد، اما برخی به ناحق در رسانه ها و برخی افراد در فضای مجازی به ایجاد هجمه می‌پرداختند.

علیپور در پایان تاکید کرد: کارکنان شهرداری و بخصوص کارگران و نیروهای حجمی روزی‌آور خانواده خود هستند و از این‌رو درخواست اکید از شهردار رشت دارم تا مبلغ افزایش حقوق یا حداقل بخشی از آن مبلغ به این عزیزان پرداخت شود.

اگر قرنطینه نمی‌کنید ورودی‌های استان را مسدود کنید

فرهام زاهد نایب رئیس شورای شهر رشت گفت: از تمامی همکاران خود بابت سالی که گذشت و اخلاق تندی که بود و اگر کسی را ناراحت کرده ام پوزش می طلبم.

وی با ابراز امیدواری بابت حل مشکلات و معضلات موجود، اظهار داشت: از آتش‌نشانان عزیز شهر رشت، حوزه خدمات شهر، پاکبانان، سد معبر، رفت‌وروب و همه عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.

نایب رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه با پیشنهاد شهروندان و شهردار و اعضای شورا دریافتی‌های شهرداری با دوماه تاخیر همراه شد، گفت: زمانی که از دولت خواستیم تا دریافتی از مردم را در بخش‌های مختلف به تاخیر بیندازد، ابتدا خودمان اقدام به این امر کردیم. امروز خیلی‌ها از این اقدام رضایت دارند اما اگر ما نتوانیم حقوق پرسنل خود را پرداخت کنیم، آنوقت همان افراد از مان گلایه خواهند کرد.

زاهد همچنین اظهار داشت: از شورای تامین، استاندار و نماینده تام الاختیار وزیر درخواست میکنم که خواسته ما را به گوش مسئولین برسانند. اگر نمی‌خواهند قرنطینه کنند ورودی‌های استان را مسدود کنند. هرچقدر بخواهیم وسیله تهیه‌کرده و کادر درمان را تجهیز کنیم بازهم تا زمانی که ورودی و خروجی استان مسدود نشود، تا زمانی که بانک ها تعطیل نشود تا زمانی که بازار بسته نشود بیماری کنترل نخواهد شد. صرف اینکه ۲ تخت خالی شود و بگوییم آمار نزولی بوده، اشتباه است. باور کنید در هفته نخست عید بازهم آمار بالا خواهد رفت.

وی ادامه داد: هرکسی می‌خواهد گزارش بسازد من مشکلی ندارم. بنده واقعیت را می‌گویم تا تا قبل از عید باید به اطلاع همه مسئولین برسانیم که مردم نباید به گیلان بیایند. خواهش بنده از فرماندار و استاندار محترم این است که ورودی‌های استان بسته شود.

Share