با برگزاری آیین تجلیل از برترین‌ها؛

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لاهیجان، مرکز برتر کشور شد

آیین تقدیر از مراکز برتر و مربیان جهادگر پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با معرفی مرکز فرهنگی هنری کانون لاهیجان استان گیلان همراه‌شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین تقدیر از مراکز برتر و مربیان جهادگر پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور با معرفی مرکز فرهنگی هنری کانون لاهیجان استان گیلان همراه‌ شد.

طی این آیین که در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری صورت‌گرفت، مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان لاهیجان عنوان مرکز ثابت برتر را از آن خود‌ کرد و لوح سپاس محمد‌رضا جواهریان، معاون فرهنگی کانون کشور به نمایندگی همکاران این مجموعه‌ی فرهنگی به شراره میرعباسی، مربی مسوول این کانون اهداشد.

برپایه این گزارش، شاخصه‌های کمی ارزیابی هم‌چون؛ تعداد اعضای جدید و تمدیدی، شرکت‌کنندگان در فعالیت‌ها، تعداد اجرای برنامه‌ها، امانت کتاب و شاخصه‌های کیفی مانند وضعیت فیزیکی و ظاهری، فضاسازی مرکز، خدمات فنی و کتاب‌داری، برنامه‌ریزی و عملکرد، کارآیی نیروی انسانی، مدیریت مرکز، نگهداری وسایل و تجهیزات، از جمله شاخصه‌هایی بود که در این انتخاب مد‌نظر قرار‌گرفت.

تعامل برون‌سازمانی، شرکت در برنامه‌های استانی و کشوری، عملکرد مرکز در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری ادبی، رعایت مسائل مالی و… دیگر شاخصه‌های انتخاب بهترین مراکز کانون در سراسر کشور به‌شمار‌ می‌رفت.

این آیین حضور جمعی از مسوولان کانون کشور را به‌همراه داشت و فاضل‌نظری، مدیرعامل این نهاد درباره‌ی اهمیت توجه به مراکز و مربیان کانون پرورش فکری سخن‌ گفت و از اجرای طرح تمیم (تأمین محتوای یکپارچه مراکز) برای تجهیز مراکز کانون به کتاب‌های ناشران مختلف و اسباب‌بازی خبرداد.

معاون فرهنگی کانون کشور هم از دیگر سخنرانان این آیین محسوب‌ می‌شد و ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان و مراکز موفق سراسر کشور اظهار‌ کرد: همه مراکز و مربیان ما موفق‌اند. ای کاش این ظرفیت وجود داشت که تمامی مراکز و مسئولان حضور داشته باشند و امروز شما به عنوان نمایندگان آن‌ها اینجا هستید.

او ادامه داد: همه‌ی این اتفاق‌ها در راستای خدمت‌رسانی به نسل آینده است؛ بنابراین مهم‌ترین دارایی کانون، مراکز و مربیانی هستند که عاشقانه کار‌می‌کنند.

شایان ذکر است، مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان لاهیجان در چهل و دو کیلومتری مرکز استان گیلان قراردارد و مجموعه‌ای موفق در مسیر ارایه‌ی خدمات فرهنگی به آینده‌سازان محسوب‌می‌شود.

Share