معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست؛

پیشنهاد ثبت ۲۱ اسفند به عنوان روز ساحل پاک | تالاب، جنگل و ساحل اولویت‌های محیط زیست هستند

لاهیجان زاده با بیان اینکه روز ۲۱ اسفند ماه را در نظر داریم به عنوان روز ساحل پاک در تقویم ثبت کنیم، افزود: ۳۵ درصد عوارض آلایندگی صنایع به صندوق ملی محیط زیست بر می‌گردد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با قدردانی از زحمات قربانعلی محمدپور، ساسان کفایی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست گیلان معرفی شد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه استان گیلان از مهمترین استان‌های کشور است، افزود: مباحث مربوط به تالاب انزلی از اولویت‌های برنامه‌های سازمان محیط زیست است تا با پشتوانه ملی بتوانیم دوباره احیا شود.

وی گفت: بحث جنگل‌های هیرکانی و سواحل بعد از تالاب‌ها از اولویت‌های استان است که مورد بررسی قرار دارد.

لاهیجان‌زاده در ادامه با اشاره اینکه گیلان قطب گردشگری است، افزود: گیلان دارای اکوسیستم شکننده‌ای نیز هست که کنار هم قرار دادن پروژه‌های ملی و اکوسیستم‌های زیست محیطی نیاز به مدیریت و برنامه‌های درست برای توسعه استان دارد.

وی افزود: منابع طبیعی ثروت‌های یک کشور است و باید در حفظ آن‌ها تلاش کنیم؛ منابع طبیعی متعلق به نسل آینده است و اگر ما از این منابع درست استفاده نکنیم یعنی سهم نسل‌های آینده را استفاده خواهیم کرد.

به گزارش دیارمیرزا، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مورد بودجه سال ۹۹ در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: بودجه جاری سازمان‌ها به بودجه ملی تبدیل شده است و همین امر باعث برقرار عدالت در دستگاه‌ها و سازمان‌ها خواهد شد که این امر به همت دکتر کلانتری و پشتیبانی دکتر نوبخت صورت گرفت.

لاهیجان‌زاده تصریح کرد: در قانون بودجه هزار میلیارد تومان برای پسماند با اولویت استان‌های ساحلی در نظر گرفته شده است و مدیران استان‌های شمالی برای جذب آن باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه روز ۲۱ اسفند ماه را در نظر داریم به عنوان روز ساحل پاک در تقویم ثبت کنیم، افزود: ۳۵ درصد عوارض آلایندگی صنایع به صندوق ملی محیط زیست بر می‌گردد.

معاون محیط زیست کشور گفت: پاکسازی ۶ هزار متر نوار ساحلی در دستور کار است که این اقدام را به همت برنامه عصر جدید انجام خواهیم داد و در گینس امیدوارم ثبت شود.

وی افزود: از ویژگی‌های دکتر کفایتی این است که ایشان از سطوح پایین در حوزه مدیریتی کار خود را شروع کردند و رشته تخصصی ایشان نیز بیولوژی است.

لاهیجان‌زاده اظهار کرد: در اسفند ماه شناسایی و پایش تالاب‌های انزلی و امیرکلایه با پهباد را در دست اجرا داشتیم که به علت بیماری کرونا به بعد از عید موکول شد.

Share