رییس نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل خبر داد:

پزشکان لاهیجان و سیاهکل با هزینه‎های شخصی خود اقلام بهداشتی خریدند!

قسمتی‌زاده با بیان اینکه تجهیزات حفاظتی و بهداشتی نظیر ماسک، دستکش، عینک و مواد ضدعفونی کننده تهیه و بین مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی دو شهرستان توزیع شده است، افزود: این تجهیزات از طریق هزینه های شخصی خود پزشکان و مراکز درمانی خصوصی خریداری و در اختیار آنها قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رییس نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل گفت: تجهیزات حفاظتی و بهداشتی نظیر ماسک، دستکش، عینک و مواد ضدعفونی کننده تهیه و بین مطب‌ها و مراکز درمانی خصوصی دو شهرستان توزیع شده است.

مهران قسمتی‌زاده افزود: پس از تلاش‌های فراوان موفق به تهیه ماسک، دستکش، عینک محافظ و مواد ضدعفونی‌کننده برای استفاده در مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل شدیم و توزیع این تجهیزات از روز شنبه شروع شد تا بتوانیم هر چند ناچیز به تداوم خدمت‌رسانی به شهروندان کمک کرده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این تجهیزات از طریق هزینه های شخصی خود پزشکان و مراکز درمانی خصوصی خریداری و در اختیار آنها قرار گرفته است و ربطی به حسابی که قبلا از سوی این نظام پزشکی برای دریافت کمک های مردمی جهت تجهیز بیمارستان ها برای مقابله با بحران کرونا  واریز شده  بود ندارد.

قسمتی‌زاده با اشاره به اینکه برداشت از حساب کمک های مردمی زیرنظر دادستان و با حضور مقام های قضایی انجام  می‌شود و این کمک‌ها صرف تجهیز بیمارستان و نیازهای ضروری که از سوی مقامات تعیین می شوند هزینه شده  و  هزینه کرد آن نیز  به مردم گزارش خواهدشد.

رییس نظام پزشکی لاهیجان و سیاهکل گفت: کمک های نقدی مردم به شماره حساب اعلام شده از شهرهای استان گیلان و از استان های دیگر همچنان ادامه دارد.

قسمتی‌زاده افزود: تاکنون برخلاف اینکه می گویند مطب ها را تعطیل نکنید حتی یک مورد ماسک هم به این مطب ها داده نشده است که مجبور شدیم که این تجهیزات را از بازار آزاد برای همکاران پزشک در لاهیجان و سیاهکل خریداری تا با فعال کردن مطب ها از حجم فشارهای بیمارستان کاسته شود.

نظام پزشکی شهرستان های لاهیجان وسیاهکل تحت یک واحد مدیریت می شوند و با ۸۱۳ عضو یکی از نظام پزشکی های قدیمی استان گیلان به شمار می روند.

Share