اتفاق ویژه در مسابقات بین المللی شطرنج کاسپین کاپ؛

وقتی کودک شطرنج‌باز به دلیل گریه حریفش او را شکست نداد!

شطرنجباز کشورمان که در گروه سنی زیر ۸ سال وقتی متوجه شد حریفش از ترس شکست شروع به گریه کرده است با دادن پیشنهاد مساوی از کسب امتیازات کامل صرف نظر کرد تا دل کودک دیگری را شاد نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خط اول ورزشی، هجدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج کاسپین کاپ، پس از هفت روز با شکست‌ها و پیروزی‌های غیر منتظره فراوانی به پایان رسید، اما شگفت انگیز ترین حرکت را یک کودک هفت ساله رقم زد.

مسابقات بین المللی شطرنج کاسپین کاپ، که در ابتدا به خاطر بحران برف گیلان، با دو روز تاخیر آغاز شده بود با قهرمانی غیرمنتظره مصرالدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان به پایان رسید و اساتید بزرگی چون آذر میرزایف قهرمان دو دوره این رقابت‌ها در ادوار گذشته و یا امیررضا پور رمضانعلی و مسعود مصدق پور اساتید بزرگ ایرانی که مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی بودند از رسیدن به این عنوان بازماند. اما در کنار همه این اتفاقات ریز و درشت این هفت روز، حرکت یک کودک هفت ساله در دور پایانی این رقابتها تحسین همگان را برانگیخت.

بهسا مقصودی، شطرنجباز کشورمان که در گروه سنی زیر ۸ سال، در جدول C این رقابت‌ها حضور داشت، در دور نهم این رقابت‌ها در حالی که می‌توانست با پیروزی برابر رقیب خود جایگاهش در جدول رده بندی را تقویت کند اما وقتی متوجه شد حریفش از ترس شکست شروع به گریه کرده است با دادن پیشنهاد مساوی از کسب امتیازات کامل صرف نظر کرد تا دل کودک دیگری را شاد نماید.

 اتفاقی که این روزها کمتر در بین بزرگسالان رخ می‌دهد، اما بازی جوانمردانه بهسا مقصودی درس بزرگی به بزرگان عرصه شطرنج داد تا نشان دهد در دنیای حرفه‌ای هم می‌توان فیرپلی را رعایت کرد.

این حرکت زیبای بهسا، از چشم داوران و برگزار کنندگان مسابقات کاسپین کاپ دور نماند، و در مراسم توزیع مدال، ضمن قدردانی ویژه از وی، کاپ اخلاق هجدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج کاسپین کاپ را نیز به بهسا مقصودی اعطا کردند. امید است در جامعه ورزشی کشورمان بهساهای زیادی پرورش یابند.

Share