معاون استاندار گیلان:

هموطنان به گیلان سفر نکنند | استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای مقابله با کرونا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: شرایط فعلی گیلان به دلیل شیوع بیماری کرونا مناسب نیست و هم وطنان تا اطلاع بعدی از سفر به این استان سفر نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در سفر یک روزه به شهرستان مرزی بندر آستارا در بازدید از کنترل تب مسافرین ورودی به گیلان از محور اردبیل در حیران گفت: شرایط فعلی گیلان به دلیل شیوع بیماری کرونا مناسب نیست و هم وطنان تا اطلاع بعدی از سفر به این استان سفر نکنند.

علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به تشکیل ستاد گشت در استان اظهار کرد: ستاد گشت دستگاه های اجرایی استان گیلان برای پیشگیری از بیماری تشکیل شده از جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه و فوریت های پزشکی در کل استان فعال شده است.

وی با تاکید بر پایش روزانه تب مسافران ورودی به گیلان بیان کرد: مسافران ورودی به گیلان از دو سمت شمال و جنوب در شهرستان های چابکسر و آستارا با تب سنجی مورد پایش قرار می گیرند و مسافرت هموطنان از شهرهای دیگر وضعیت بیماری در گیلان تشدید خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان مردم این استان را مهمان نواز دانسته و تصریح کرد: گیلانی ها مردمی مهمان نواز هستند و اقدامات پیشگیرانه در جهت صیانت از سلامت هم وطنان است تا در جهت کنترل بیماری کرونا با آرامش کامل و برنامه ریزی خوب گام های مثبتی برداشته شود.

اکبری مقدم با اشاره به استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی استان گفت: از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی و نظامی استان به منظور پیشگیری و مقابله با این ویروس استفاده می شود و شهرداری ها، دهیاری ها و تمامی دستگاه و سازمان ها در زمینه اعلام هشدارها و توصیه های بهداشتی در خصوص کرونا ویروس باید پیشگام شوند.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share