استاندار در شورای قرارگاه پدافند زیستی تأکید کرد:

همه امکانات گیلان برای مهار کرونا بسیج شود | ضرورت رعایت بهداشت فردی از سوی شهروندان

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی از سوی شهروندان، تأکید کرد که لازم است همه امکانات برای مهار ویروس کرونا بسیج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورای قرارگاه پدافند زیستی جمعه شب به ریاست ارسلان زارع برگزار شد.

در این نشست استاندار گیلان موضوع پیگیری مبارزه با گسترش ویروس کرونا را امری ضروری دانست و گفت: لازم است اقدامات پیشگیرانه، با جدیت دنبال و تصمیمات جلسه گذشته و کنونی در این بخش اجرایی شود.

دکتر زارع تقویت و افزایش اطلاع رسانی و آموزش به موقع را از دیگر الزامات خواند و افزود: باید با تدابیر و اقدامات کافی و همچنین تلاش و همکاری نهادها و دستگاه‌های ذیربط، با همکاری مردم عزیز، موضوع کنترل و مراقبت های بهداشتی را بهبود ببخشیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: کلیه اقدامات خدماتی، بهداشتی و درمانی در سطح استان گیلان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری موثر از گسترش ویروس کرونا انجام شود و اطلاع رسانی به موقع در این خصوص از طریق این دانشگاه صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه باید همه امکانات استان برای مهار کرونا بسیج شود؛ گفت: اطلاع رسانی صادقانه و ارائه منطبق با واقعیت اخبار مربوط به کرونا از سوی مدیران دانشگاه علوم پزشکی در اسرع وقت انجام شود.

دکتر زارع با اشاره به اینکه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، خطر این ویروس از آنفلوآنزا کمتر اما سرعت انتقال آن بسیار سریع تر است، از مردم خواست تا ضمن توجه به اخبار رسمی ، نسبت به رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی که بهترین راه برای جلوگیری از گسترش این ویروس است، اقدام کنند.

وی همچنین از سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی خواست با تشکیل اکیپ های بازرسی، سوء استفاده در فروش اقلام بهداشتی را به صورت مستمر مورد رصد و کنترل قرار دهند.

Share