استمرار شرایط فعلی نتیجه‌­ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت

نامه­ پنج وزیر بهداشت و ۱۷ اسـتاد برجسته­ پزشکی به روحانی درباره کرونا

تعدادی از وزرای بهداشت و اساتید برجسته پزشکی کشور طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور توصیه‌هایی را برای قطع زنجیره ابتلای کرونا ارائه دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پنج وزیر بهداشت و هفده اسـتاد برجسته­ پزشکی کشور نامه ای خطاب به رئیس‌جمهور در مورد کرونا نوشته‌اند.

« بسمه تعالی»

حضرت حجت‌­الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیـس جمهـور محـترم جمهـوری اسلامـی ایـران

سلام علیکـم

با احترام و آرزوی سلامتی و تندرستی جنابعالی به استحضار می­رساند؛

حدود ی ک­ماه می­باشد که از بروز و شیوع بیماری کوید ۱۹ در ایران می­‌گذرد، در این مدت روند بیماری و تبعات آن همچنان صعودی و رو به افزایش است و در هیچ منطقه‌­ای روند کاهنده نداشته است. روزانه ده­‌ها نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می­‌دهند و تعداد کثیری نیز تحت درمان، بستری، معاینه و آزمایش­‌ها قرار می­‌گیرند، در صورت عدم  کنترل بیماری و چاره­‌جویی مؤثر، افزایش تلفات و خسارات قطعی است.

خداوند کریم در آیه ۳۲ مائده می­فرماید؛ نجات یک فرد معادل نجات تمام بشریت و کشتن یک نفر معادل قتل همه­‌ی بشر است. در این شرایط خطیر بر همه­‌ی ما فرض است برای توقف این روند اقدامی اساسی صورت دهیم.

با توجه به تجارب علمی و مسجل در مقابله موفق با بیماری کرونا و جمع‌­بندی مشاهدات بالینی و تجارب علمی ما پزشکان فوق تخصص ریه و متخصصان داخلی و عفونی مطمئن‌­ترین راه کنترل و کاهش این بیماری و نجات کشور از ویروس منحوس کرونا، قطع زنجیره تماس افراد سالم با افراد بیمار و ناقل است که لازمه­‌ی آن محدود کردن ترددها و مسافرت­‌ها و تعطیلی صنوف زنجیره غیرضروری و مراکز خرید بزرگ و پر ازدحام و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها است. استمرار شرایط فعلی زندگی مردم و تداوم رفت و آمدهای غیرضروری نتیجه‌­ای جز وخامت اوضاع نخواهد داشت.

توصیه اکید ما به عنوان پزشکان متخصص این حوزه این است که با فوریت از همین امروز حداقل به مدت ۱۵ روز کلیه‌ی دستگاه‌های غیر اضطراری و کسب و کارهای غیرضرور به­‌طور کامل تعطیل شود و تنها مراکز تولیدی و فروشگاه‌­ها و مراکز توزیع مواد غذایی و دارویی آن­هم با رعایت کامل و سخت­گیرانه استانداردهای بهداشتی به فعالیت روزانه خود ادامه دهند و با قاطعیت جلوی ترددها و مسافرت­‌های غیرضروری شهری و بین­‌شهری گرفته شود.

ریاست محترم جمهور، عدم رعایت این توصیه­‌ها بازی با جان مردم است. اگر دیر تصمیم گرفته شود، خسارات جبران­‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت و منجر به مرگ تعداد بیشتری از هم­وطنان خواهد شد. ما در برابر تک­‌تک این افراد مسئول خواهیم بود و فردای قیامت جوابی در پیشگاه حضرت حق نخواهیم داشت.

با تقدیم احترام فراوان و آرزوی موفقیت

و سلامت ملت شریف ایران

لیست این وزرا و پزشکان برجسته کشور به شرح زیر است:

-­ دکتر علیرضا مرندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت­های موسوی و هاشمی و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی.

-­ دکتر مسعود پزشکیان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت خاتمی و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی.

-­ دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت احمدی ­نژاد (با تأکید بر ضرورت استفاده گسترده از آموزه­های  طب سنتی و بومی­مان).

– دکتر مرضیه وحیدی دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت احمدی­نژاد.

– دکتر کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  دولت نهم.

Share