هشدار پلیس فتا گیلان به مردم؛

مراقب کپی کارت بانکی و سرقت از حساب خود باشید

سرهنگ ایرج پورمستمند، رئیس پلیس فتا استان بر لزوم دقت بیشتر هموطنان در استفاده از کارت عابر بانک با توجه به افزایش سرقت‌ به‌ شکل جعل و کپی کارت بانکی از طریق اسکیمر‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس فتا استان بر لزوم دقت بیشتر هموطنان در استفاده از کارت عابر بانک با توجه به افزایش سرقت‌ به‌ شکل جعل و کپی کارت بانکی از طریق اسکیمر‌ها تاکید کرد.

سرهنگ ایرج پورمستمند با اعلام این خبر گفت: کلاهبرداران در قالب فروشندگان سیار و موارد مشابه دیگر با استفاده از دستگاه‌های جعل و کپی کارت بانکی از طریق اسکیمر‌ها اقدام به کپی کارت بانکی شهروندان و سپس خالی کردن حساب آنها می‌کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان برای استفاده از دستگاه‌های پایانه فروش (Pos) کارت‌های بانکی را در اختیار فروشنده قرار ندهند و شخصاً رمز کارت اعتباری خود را وارد کنند.

رئیس پلیس فتا گیلان در پایان با اشاره به اینکه اخیراً مواردی از کپی کارت بانکی و سرقت از حساب شهروندان به پلیس فتای استان گزارش شده از مردم خواست، در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

Share