فرماندار رشت در ستاد مقابله با کرونا؛

محدودیت تخت‌های بیمارستانی در شهرستان رشت| در صورت نیاز از قوه قهریه استفاده خواهیم کرد

فرماندار رشت با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های درمانی شهرستان از قبیل بیمارستان‌ها جهت مقابله با این بیماری، گفت: یکی از مشکلات شهرستان محدودیت تخت‌های بیمارستانی است که در صورت تداوم و رشد فزاینده شیوع این بیماری، تخت‌های موجود پاسخگو نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میرشمس مومنی‌زاده امروز در هشتمین جلسه ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهرستان رشت، با تقدیر از تلاش شبانه روزی همه عزیزانی که فعالانه در راستای مقابله با بیماری کرونا مشغول خدمت رسانی‌اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع این ویروس محدود به شهرستان رشت و استان گیلان نبوده و این احتمال وجود دارد که در فاصله‌ای کوتاه میزان درگیری سایر استان‌ها نیز با این بیماری افزایش یابد، مطمئنا زمانی که همه کشور نیاز به امکانات داشته باشند، شرایط سخت‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های درمانی شهرستان از قبیل بیمارستان‌ها جهت مقابله با این بیماری، تصریح کرد: یکی از مشکلات حال حاضر شهرستان محدودیت تخت‌های بیمارستانی است که با وجود راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی، در صورت تداوم و رشد فزاینده شیوع این بیماری، تخت‌های موجود پاسخگو نخواهد بود.

مقام عالی دولت در مرکز استان ادامه داد: بنابراین از هر زاویه‌ای به موضوع بنگریم باید با همکاری و همراهی مردم، به دنبال توقف در چرخه انتقال این ویروس از طریق کاهش رفت و آمد و ماندن در منزل باشیم، در غیر این صورت مشکلات شهرستان، چند برابر خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مهمترین ویژگی این بیماری، سریع الانتقال بودن آن است، خاطرنشان کرد: در همین راستا، نقش صداوسیما در جهت اطلاع رسانی به مردم بسیار موثر و تاثیرگذار است، اما با وجود اطلاع رسانی خوبی که از جانب صدا وسیما و سایر رسانه‌ها انجام شده است، به دلیل آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی که وجود دارد متاسفانه شاهد هستیم هنوز عده‌ای از مردم رعایت نمی‌کنند.

مومنی‌زاده با اشاره به شیوع این بیماری در استان گیلان به عنوان یکی از آلوده‌ترین استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: تنها راه کنترل این بیماری، به حداقل رساندن رفت و آمدها و رعایت دقیق نکات بهداشتی از سوی مردم است که با توجه به اهمیت آن علاوه بر روش‌های فرهنگی و آموزشی، در صورت نیاز از قوه قهریه نیز استفاده خواهیم کرد.

وی بیشترین فشار و مشکلات را بر روی شهرستان رشت به دلیل وجود بازارهای اصلی و مراکز اقتصادی در مرکز استان دانست و افزود: به دلیل تراکم جمعیتی بالای شهر رشت و بیشترین جمعیت ثابت و شناور در آن، باید به هر نحو ممکن از شکل گیری بازارهای هفتگی و هرگونه اجتماع جلوگیری شود.

فرماندار رشت با اشاره به دستورالعمل محدودیت فعالیت اصناف، گفت: در راستای کاهش میزان عبور و مرور مردم، اصناف موظف به کاهش و محدودیت فعالیت خود به ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۹ می‌باشند.

مومنی‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه دستفروش‌های شهر رشت اعم از فروشندگان اغذیه و کبابی‌ها از جمله مراکز خطری هستند که می‌توانند موجب شیوع آلودگی باشند، از فعالیت آنان به طور جدی جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای رصد و پایش نحوه اجرای این دستورالعمل، تیم ویژه بازرسی متشکل از فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اماکن، اداره صمت و تعزیرات تشکیل شده است که در صورت وجود تخلف و نادیده گرفتن تذکرات، در اسرع وقت با قوه قهریه با متخلفین برخورد خواهد شد.

فرماندار رشت با بیان اینکه از اصناف نیز انتظار داریم بازرسی‌های خویش را در راستای اجرای این دستورالعمل تشدید کند، افزود: بخشداران و دهیاران نیز موظفند بر روند اجرای این دستورالعمل در محدوده بخش و سطح روستاها با جدیت نظارت کنند.

مومنی‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: با تداوم تلاش شبانه روزی مسئولین در این کار اخلاقی و انسانی و همکاری آحاد مردم و اقشار جامعه به ویژه اصناف، بتوانیم شیوع این بیماری را کنترل کنیم.

Share