جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان عنوان کرد

لزوم برخورد با کرونا در نقطه صفر آلودگی | آماده سازی ۱۰۰۰ تخت نقاهتگاهی در گیلان

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید با کرونا در نقطه صفر آلودگی برخورد کنیم؛ نه در بیمارستان، افزود: حدود ۱۰ هزار نفر در قالب سامانه «salamat.gov.ir» کار پایش و رصد مردم را بر عهده دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ علی توشه در گفت وگو با ایسنا، وظیفه سپاه را قرار گرفتن در کنار مردم در مواقع بحرانی دانست و اظهار کرد: اگر در هر سازمانی به دلایل مختلف بی نظمی ایجاد شود، یک آسیب است و اگر آسیب به موقع مدیریت و کنترل نشود، تبدیل به بحران خواهد شد.

وی وظیفه ذاتی سپاه را دفاع از انقلاب و نظام و مردم دانست و افزود: سپاه با توان تخصصی در عرصه های مختلف در کنار مردم قرار می گیرد و به سازمان هایی که دچار بی نظمی شده اند، کمک می کند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بی نظمی ها دو منشا طبیعی یا انسانی دارد، تصریح کرد: عواملی همچون سیل، زلزله، برف و باران ناخواسته بی نظمی ایجاد می کنند، اما گاهی انسان دخیل است و در سازمان ها بی نظمی ایجاد می کند و یا با شدت بخشیدن به بی نظمی ها، آسیب را تبدیل به بحران می کند لذا آسیب های انسانی قابل پیش بینی نیست.

توشه با تاکید بر لزوم انجام اقدامات غیر نظامی پیش از بحران در قالب پدافند غیر عامل، گفت: پدافند غیر عامل به دنبال کاهش آسیب به مردم است لذا اگر پدافند غیر عامل قوی داشته باشیم آسیب پذیری ما به مراتب پایین تر خواهد آمد.

وی ضمن قدردانی تعامل دستگاه ها با سپاه برای عبور از شرایط بحرانی فعلی، یادآور شد: سپاه سابقه همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی به ویژه در دوران دفاع مقدس دارد و امروز برخی از صحنه های مجاهدانه کادر درمانی یادآور روزهای دفاع مقدس است لذا سپاه قدس گیلان اقدام به راه اندازی بیمارستان صحرایی در بیمارستان رازی رشت کرد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان کرونا را موجودی دانست که به مردم آسیب وارد کرده و متذکر شد: سپاه به این نتیجه رسید که نباید بنشینیم و با ویروس در بیمارستان مقابله کنیم، بلکه در یک اقدام کلیدی و عملیاتی باید کنترل را اصل قرار دهیم لذا جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ نفری گیلان را به چهار بخش تقسیم کردیم و پایش و رصد سلامت هر بخش را به یکی از همکاران بسیجی سپردیم و این پایش و رصد دائما انجام می شود.

وی با بیان اینکه باید با کرونا در نقطه صفر آلودگی برخورد کنیم؛ نه در بیمارستان، افزود: ۱۵ هزار نفر از بهورزان و بسیجیان را فراخوان کردیم و تاکنون هشت هزار نفر به کار گرفته شده اند. همچنین یک هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل دانشگاه علوم پزشکی در قالب سامانه «salamat.gov.ir» ما را در این پایش و رصد همراهی می کنند.

توشه با اشاره به رصد مذکور از طریق خوداظهاری و تماس تلفنی، خاطرنشان کرد: دو درصد باقیمانده احتمالی از طریق مراجعه حضوری بهورزان با محوریت شهرستان ها و روستاها غربالگری خواهند شد.

وی این پایش و رصد را به معنی پایان بیماری کرونا و عدم رعایت کردن نکات بهداشتی ندانست و یادآور شد: در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت گیلان خوداظهاری کردند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در برخورد با کرونا باید دو موضوع بیوتروریسم و نشت آزمایشگاهی را در کنار هم ببینیم، گفت: رهبر معظم انقلاب از این بحران تحت عنوان رزمایش یاد کردند و لذا بنا بر فرمان ایشان قرارگاه بهداشتی و درمانی در سپاه تشکیل شد تا آمادگی و توان دفاعی لازم را ایجاد کنیم و در بحران های آتی مقاومت بالاتری داشته باشیم.

توشه ریشه کنی کرونا را نیازمند همراهی مردم دانست و اظهار کرد: فرماندهان سپاه ناحیه شهرستان ها مسئول بهداشت محیط شده اند و کشاورزان پمپ های سم پاشی مزارع خود را در اختیار سپاه برای ضد عفونی کردن اماکن و مراکز گذاشته اند.

وی از راه اندازی مراکز نقاهتگاهی سپاه برای بیماران کرونایی مرخص شده با ظرفیت هزار تخت خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۰۰ تخت آماده بهره برداری دانشگاه علوم پزشکی استان است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان از آماده سازی ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی در هتل المپیک رشت، ۱۰۰ تخت در مجتمع دانشگاه امام حسین(ع)، ۱۰۰ تخت در مجتمع حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت، ۳۰۰ تخت در مجتمع تفریحی چمخاله و ۳۰۰ تخت در غرب استان خبر داد و عنوان کرد: گروه های جهادی نیز تاکنون ۳۰۰ هزار ماسک را در خانه تولید کرده اند.

Share