سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

قرص تامی‌فلو برای درمان کرونا نیست | پزشکان در موارد خاص قرص تامی‌فلو را تجویز کنند

محمدرضا نقی‌پور اظهار داشت: کروناویروس درمان قطعی ندارد و داروهایی که برای مریض‌ها تجویز می‌شود بیشتر برای درمان آنفولانزا استفاده می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد تجمع مردم مقابل داروخانه هلال احمر رشت گفت: کروناویروس درمان قطعی ندارد و داروهایی که برای مریض‌ها تجویز شده بیشتر برای درمان آنفولانزا استفاده می‌شود.

محمدرضا نقی‌پور با اشاره به اینکه قرص تامی‌فلو برای درمان کرونا نیست، گفت: متاسفانه این مساله که قرص تامی‌فلو برای درمان کرونا است در بین مردم رواج پیدا کرده و بیشتر به دنبال تهیه این قرص هستند.

وی ادامه داد: این قرص بیشتر در موارد خاص آنفولانزا تجویز می‌شود و از جمله قرص‌هایی نیست که به وفور در جامعه باشد و معمولا به میزان درمان همان درصد خاص آنفلولانزا در جامعه پخش می‌شود.

نقی‌پور با اشاره به اینکه تجمعات خود عامل گسترش بیماری کرونا خواهد بود، گفت: بسیاری چون با نسخه پزشک به داروخانه میروند گمان می‌کنند که این قرص یا اسپری‌ها درمان قطعی است که باید بدانند چنین چیزی نیست البته برخی از پزشکان هم تجویزهای نادرست را دارند که به این تجمعات دامن می‌زنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با دیارمیرزا، افزود: برای جلوگیری از این تجمعات و روشنگری بیشتر با پزشکان صحبت شد تا در موارد خاص قرص تامی‌فلو را تجویز کنند.

وی با اشاره به اینکه رعب و وحشت در بین مردم زمینه‌ای برای منفعت طلبی برخی از سودجویان شده است، گفت: متاسفانه برخی از افراد منفعت‌طلب بازارهای سیاه برای خرید و فروش داروهایی که اصلا درمان قطعی در کرونا نیست راه‌اندازی کردند.

نقی‌پور گفت: مردم برای پیشگیری و درمان توصیه‌های بهداشتی که در رسانه‌ها اعلام می‌شود، توجه کنند و حتی‌الامکان در خانه بمانند و از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هنوز در سیر صعودی بیماری کرونا هستیم، گفت: در چند روز گذشته مردم همکاری بهتری برای جلوگیری از کرونا داشتند اما در یکی دو روز گذشته این مسئله کمرنگ شده و این بسیار بد است زیرا باید سر رشته چرخه کرونا را قطع کرد تا فضای استان را به شرایط عادی برگردانیم.

Share