وزیر ورزش و معاون او نباید در انتخابات ایران حق رأی داشته باشند

فیفا پاسخ فدراسیون فوتبال ایران را داد؛ تأکید بر عدم برگزاری انتخابات تا اصلاح اساسنامه

فیفا در پاسخ به نامه فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که تا زمان اصلاح نشدن اساسنامه، انتخابات فدراسیون کشورمان نباید برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در پاسخ به نامه فدراسیون ایران، اعلام کرد که تا برطرف نشدن ایرادها و اشکالات، انتخابات فدراسیون فوتبال کشورمان نباید برگزار شود.

فیفا هفته گذشته در نامه‌ای به فدراسیون ایران اعلام کرد که با توجه به عدم اصلاح اساسنامه و تا انجام نشدن این کار، انتخابات فدراسیون نباید برگزار شود. فیفا در این نامه اعلام کرده بود که ۴ بار از فدراسیون ایران خواسته اساسنامه را اصلاح کنند اما این کار انجام نشده است. در این نامه ایرادهایی همچون “چرا ‌آیین‌نامه‌ای برای انتخابات ندارید؟”، “چرا کمیته انتخابات ندارید” و “کمیته استیناف انتخابات در اساسنامه وجود ندارد” از فدراسیون گرفته شده است. همچنین فدراسیون جهانی اعلام کرده بود که وزیر ورزش و معاون او نباید در انتخابات ایران حق رأی داشته باشند.

فدراسیون فوتبال ایران پنجشنبه هفته گذشته در نامه‌ای پاسخ فیفا را داد و اعلام کرد که ایرادهای ذکر شده در آیین‌نامه انتخاباتی فدراسیون وجود دارد. آیین‌نامه انتخاباتی نیز ترجمه و به فیفا ارسال شد. فدراسیون همچنین به فیفا اعلام کرد که وزارت ورزش به عنوان حامی و پشتیبان فدراسیون فعالیت می‌کند.

با این حال توضیحات فدراسیون کشورمان مورد قبول فیفا قرار نگرفت و فدراسیون جهانی فوتبال در پاسخ به این نامه ضمن پافشاری بر موضع قبلی خود تأکید کرده که انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در چنین شرایطی نباید برگزار شود. فیفا همچنین از فدراسیون خواسته که اصلاح اساسنامه را در دستور کار خود قرار دهد.

با این شرایط باید دید در نهایت تکلیف انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار است ۲۵ اسفند برگزار شود چه خواهد شد.

Share