نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در گفتگو با دیارمیرزا؛

فوت ۲۰۰ نفر بر اثر بیماری‌های تنفسی در گیلان|ورود به گیلان مصادف با ابتلا به کروناست

قربانی با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و پیک فرو ورودی مسافران به گیلان گفت: هنوز شورای امنیت ملی موافق با بستن مبادی ورودی به گیلان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در گفت‌وگو با دیارمیرزا با اشاره به نقل قولی از وی در خصوص فوت بیش از ۲۰۰ نفر بر اثر کرونا در استان گیلان گفت: در طول ۱۵ روز گذشته کل فوتی‌های بیماری‌های تنفسی در گیلان همین رقم بوده و بنده نگفتم تمام این موارد به علت کرونا است.

محمدحسین قربانی با اشاره به راه اندازی بیمارستان صحرایی در گیلان گفت: امروز این بیمارستان در کنار بیمارستان رازی رشت با ظرفیت ۱۲۰ تخت با ۸۰ تخت آماده راه اندازی می شود و از فردا آماده پذیرش بیمار خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت دریافت دارو برای گیلان گفت: در دو روز گذشته به اندازه ۱۰ روز تجهیزات و نیازمندیهای مردم گیلان را تهیه کردیم و کل ظرفیت دستگاه ونتیلاتور تنفس مصنوعی کشور را به تعداد ۴۵ دستگاه برای گیلان دریافت کردیم و امروز وارد استان می شوند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به کمبود های دارویی کشور بیان کرد: با وجود تمام کمبودها ۲۰ هزار قرص تامی فلوی دیگر را برای ما ارسال کرده اند و تا دو ساعت دیگر به دست ما می رسد.

وی با اشاره به بسیج همگانی برای تولید ماسک یکبار مصرف برای مردم تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین کارهای بزرگی در گیلان انجام شده است و تا فردا تب و تاب کمبود ماسک در گیلان برطرف می شود.

وی ادامه داد: همچنین ماسک n۹۵ که مورد نیاز جامعه پزشکی و سربازان خط مقدم بهداشت و درمان است، فعلاً برای پنج روز آینده تأمین شده و همچنین با رایزنی با گیلانی های مقیم خارج از کشور برخی اقلام موردنیاز تهیه شده و با درخواست ما در خصوص تفویض اختیار امور اداری ترخیص این موارد به دانشگاه علوم‌پزشکی اقلام را سریعاً دریافت می‌کنیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و پیک ورود مسافران به گیلان گفت: هنوز شورای امنیت ملی موافق با بستن مبادی ورودی به گیلان نیست و به همین علت به اجبار تب سنجی ها را تشدید کرده و افراد مشکوک به کرونا در همان ورودی گیلان در لوشان آنها را قرنطینه اجباری خواهیم کرد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا در خصوص نگرانی مردم در عدم جلوگیری از ورود مسافرین به گیلان گفت: محدودیت تردد با تصمیم شورای تامین استان و سختگیری در طب سنجی تمام افراد ورودی به استان راهکارهای موجود در خصوص عدم ورود مسافر به گیلان است.

وی ادامه داد: امروز ورود گردشگران مصادف با ابتلا به کرونا است و به همه مردم تاکید می‌کنیم که به هیچ عنوان به استان گیلان سفر نکنند و مردم شریف گیلان نیز تا اطلاع ثانوی از ترددهای غیرضروری به شدت بپرهیزند.

Share