نماینده وزیر بهداشت در گیلان:

فوتی های کرونایی گیلان کاهش یافت | خطر ریزش کادر درمانی در پیک دوم کرونا

نماینده وزیر بهداشت در گیلان از کاهش قابل توجه ورودی به بیمارستان ها همزمان با اجرای طرح مذکور خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه آمار فوتی های کرونایی ما کم شده و امروز دو بیمارستان پایلوت رازی و رسول اکرم(ص) رشت تخت خالی برای پذیرش بیماران داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسین قربانی در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو، با بیان اینکه استان گیلان طی ۱۰ روز کانون بحران کرونای کشور بود، اظهار کرد: قبلا تمام تمرکز و تلاش و کوشش ما در قالب درمان بود لذا از ۱۹ اسفندماه فاز اول غربالگری، آموزش، بهداشت و پیشگیری را مورد توجه قرار دادیم.

وی با اشاره به همکاری تمام بهورزان و خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی استان در کنار نیروهای بسیج در طرح بیماریابی، آموزش و هدایت به مراکز بهداشتی درمانی، افزود: براساس آخرین آمار، یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفری گیلان تحت پوشش طرح غربالگری کرونا قرار دارند که معادل ۴۰ درصد است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از کاهش قابل توجه ورودی به بیمارستان ها همزمان با اجرای طرح مذکور خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه آمار فوتی های کرونایی ما کم شده و امروز دو بیمارستان پایلوت استان، یعنی رازی و رسول اکرم(ص) رشت تخت خالی برای پذیرش بیماران داشت.

قربانی با اشاره به ترخیص ۳۵۰ بیمار بهبود یافته طی روز گذشته تا امروز، خاطرنشان کرد: فاز دوم کار، ایجاد فضای نقاهتگاهی ۲۰۰ تختخوابی در رشت بود که انجام شد، زیرا ماندن در بیمارستان از نظر روحی و روانی برای بیماران مناسب نیست.

وی شرایط اقتصادی حاکم بر استان را مانع از ایجاد فضای ایزوله مناسب در خانه برای بیماران بهبودیافته دانست و یادآور شد: نقاهتگاه رشت از بیماران مرخص شده تا بهبودی کامل نگهداری می کند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه در حال حاضر نگران ریزش کادر درمانی استان هستیم، عنوان کرد: این روزها با کمبود نیروهای متخصص دست به گریبانیم و اگر با پیک دوم کرونا مواجه شویم، کادر درمانی ما دچار خستگی است.

قربانی از دانشگاه های علوم پزشکی استان های سفید یا کمتر درگیر خواست نسبت به اعزام کادر درمانی به گیلان اقدام کنند و متذکر شد: با کمک کادر درمانی جدید می توانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی همچنین از هموطنان خواست گیلان را مقصد سفر نوروزی خود قرار ندهند و خاطرنشان کرد: امروز در گیلان تفریحی وجود ندارد و آمدن به گیلان مساوی رنجش خاطر مسافران خواهد بود. از مردم استان گیلان نیز خواسته شده در خانه های خود بمانند تا موجب انتشار بیماری نشوند.

نماینده وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه استان ما از نظر زیرساخت های بهداشتی و درمانی خیلی قوی نیست، یادآور شد: این زیرساخت ها برای مردم گیلان هم ناکافی است و نمی توانیم مسافران را تحت پوشش قرار دهیم.

Share