فرماندار فومن تاکید کرد؛

فرد متوفی باید در شهر یا روستای محل زندگی خود دفن شود

محسنی با اشاره به این که در اجرای قوانین مربوط به نحوه دفن متوفیان، هر فرد متوفی باید در شهر یا روستای محل زندگی خود دفن شود، بر لزوم هماهنگی با اداره بهداشت و اجرای یک رویه واحد توسط دست اندرکاران تاکید کرد و افزود: از فیلمبرداری از مراسم تدفین جلوگیری به عمل آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفتمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان فومن به ریاست فرماندار شهرستان فومن برگزار شد.
محسنی فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با اشاره به مصوبه جلسه قبل درخصوص برنامه پیشنهادی پلیس راه درخصوص مدیریت و کنترل ترافیک ورودی به شهرستان در محورهای شفت، رشت و صومعه سرا به فومن با بیان اینکه در برخی حوزه ها عملکرد اصناف رضایتبخش نیست، بر لزوم وجود خروجی موثر برای این جلسات به منظور جلب رضایت عمومی تاکید کرد.
محسنی با تاکید بر افزایش نظارت قاطعانه بر عملکرد واحدهای صنفی غیرمرتبط در بازار، خواهان تشدید نظارت و اجرای قانون درخصوص تمام واحدهای صنفی به ویژه نانوایی ها و قهوه خانه ها شد و تاکید کرد که درخصوص واحدهای غیرمرتبطی که ساعت مقرر برای تعطیلی را رعایت نمی کنند با قاطعیت اعمال قانون گردد.
وی با بیان این که اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف با همکاری نیروی انتظامی، مکلف به نظارت و گزارش روزانه درخصوص عملکرد قهوه خانه ها و نانوایی ها هستند، بخشداران را مکلف به استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شوراهای روستا به منظور اطلاع رسانی و رسیدگی به تخلفات دانست.
محسنی با اشاره به این که در اجرای قوانین مربوط به نحوه دفن متوفیان، هر فرد متوفی باید در شهر یا روستای محل زندگی خود دفن شود، بر لزوم هماهنگی با اداره بهداشت و اجرای یک رویه واحد توسط دست اندرکاران تاکید کرد و افزود: از فیلمبرداری از مراسم تدفین جلوگیری به عمل آید.
فرماندار شهرستان در ادامه، بر لزوم ممنوعیت ملاقات با بیماران در بیمارستان ها تاکید کرد و خواستار حداکثر رعایت موازین بهداشتی و مراقبتی در این اماکن شد.
وی بازدید میدانی بخشداران از وضعیت عملکرد نانوایی ها را مورد توجه قرار داد و خواهان اقدام بیشتر دهیاران در ضدعفونی سازی معابر عمومی روستاها شد.
محسنی همچنین اداره بهزیستی را مکلف به ضدعفونی سازی روزانه آسایشگاه سالمندان شهرستان و اهتمام لازم در این خصوص اعلام نمود.
فرماندار شهرستان با بیان این که بی توجهی ما به قانون و عدم انجام اقدامات سلبی، به جان همشهریان و فرزندان ما آسیب خواهد رساند، خواستار درک این نکته شد که تلاش های مجریان قانون تنها معطوف به حفظ حداکثری جان افراد شهرستان می باشد.
وی با اشاره به این که نظارت بر بازار به ویژه بازارهای موقتی و هفتگی باید با جدیت ادامه یابد، تمام اتحادیه ها را مکلف به عملکرد و فعالیت متوازن دانست.
محسنی ضمن تشکر از اقدامات شهرداری ها در ضدعفونی سازی معابر شهری، ضدعفونی سازی پمپ بنزین ها را از ضروریات مقابله با ویروس کرونا دانست و خواستار اقدام جدی دست اندرکاران در ضدعفونی سازی نازل های سوخت در پمپ بنزین ها، عابربانک ها و سایر اماکن مشابه شد.
فرماندار شهرستان همچنین شهرداران را نسبت به تامین لوازم بهداشتی لازم برای استمرار فعالیت نیروهای خود در بخش های مختلف در سطح شهر مکلف کرد.
وی افزود: تمام داروخانه های شهرستان مکلف به عرضه مواد و لوازم بهداشتی برای شهروندان هستند.
محسنی در انتها تصریح کرد که هدف ما نه برخورد قهری بلکه آگاهی رسانی در خودمراقبتی و حفظ جان مردم است و در کنار این اقدامات با واحدهای صنفی که قانون را رعایت نمی کنند برخورد خواهد شد.
در ادامه، هر یک از اعضای جلسه به ارائه گزارش از آخرین وضعیت عملکرد دستگاه تابعه خود درخصوص اجرای مصوبات پرداختند و درخصوص نظارت بر امور و فعالیت اصناف مختلف توضیح دادند.

Share