در راستای احیای فرهنگ ملی انجام می‌شود؛

فراخوان «عمو نوروزها» برای کمک به ایتام

بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه های گیلان در آستانه سال نو، قصد دارد در راستای احیای فرهنگ ملی، عمو نوروز را به منزل ایتام بفرستد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بنیاد بین المللی خیریه ابشار عاطفه های گیلان در آستانه سال نو، قصد دارد در راستای احیای فرهنگ ملی، عمو نوروز را به منزل ایتام بفرستد.

برخی از کودکان تجربه‌های خاطره‌ساز سنت‌های نوروزی را مانند خرید لباس نو، سفره هفت سین، سبزی پلو با ماهی و… به دلیل مشکلات مالی ندارند، در حالی که این سنت‌ها حافظ و نگهدارنده فرهنگ ملی ما هستند.

خیریه ابشار عاطفه های گیلان در همین راستا قصد دارد با بهره‌گیری از ظرفیت های ملی و شخصیت سنتی «عمو نوروز» بخشی از سنت های کهن این سرزمین را به منزل کودکان گیلانی بفرستد که از حضور گرمابخش پدر در سفره هفت‌سین محرومند.

عمونوروز، شخصیتی اسطوره‌ای و پیام‌آور سال نو و بهار است. او، پیرمردی است با کلاه نمدی که با شالی برکمر در آخرین روزهای زمستان به خانه‌ها سر می‌کشد و دل کودکان را شاد می‌کند، بازتاب این شخصیت در فرهنگ مسیحیت به صورت بابانوئل بروز پیدا کرده است.

بر این اساس، ابشار عاطفه ها با راه‌اندازی کمپین «من هم عمونوروزم»، از مردم گیلان میخواهد تا با مشارکت در این طرح در نشاندن گل لبخند بر چهره ایتام و خانواده‌های آنان سهیم باشد. طبق این کمپین هر فرد، خود می‌تواند عمونوروزی باشد که کودکان، چشم‌ انتظار آمدنش هستند.

در این طرح که از نیمه دوم اسفندماه آغاز می شود، ابشار عاطفه ها با کمک عمونوروزهای داوطلب، اقدام به توزیع سبد کالای عید نوروز در میان خانواده‌های تحت‌پوشش خود خواهد کرد.

سبد کالای عید علاوه بر اقلام مواد غذایی شامل هدایایی است که برای مادران و فرزندان در نظر گرفته شده است. گفتنی است اقلام تهیه شده برای ۱۰۰۰ فرزند ابشار عاطفه ها شامل: شکلات، ماکارونی، شکر، چای، قند، تن ماهی، نمک، رب، عدس ایرانی، لوبیا قرمز، لپه، نخود، برنج ایرانی، مرغ ، آجیل، کیف برای مادران، کفش برای فرزندان، اسباب‌بازی برای کودکان تهیه و آماده شده است.

بنیاد ابشار عاطفه های گیلان، بیش از ۵۰۰ خانوار بی‌سرپرست را عمدتا در مناطق محروم گیلان تحت پوشش خود دارد. خدمات مربوط به امور تحصیلی، فرهنگی، مسکن، معیشت، اشتغال، درمان، ازدواج و تهیه جهیزیه از جمله خدمات این خیریه برای ۱۰۰۰ فرزند و ۵۰۰ مادر تحت‌پوشش خود است.

علاقمندان می‌توانند برای مشارکت در این سنت ملی با شماره تلفن ۰۱۳۳۳۲۴۰۶۹۴و ۰۱۳۳۳۲۳۱۷۶۷ تماس یا با مراجعه به ادرس ایران ؛گیلان ، رشت خیابان لاکانی نبش کوچه شادی بالای قنادی شهد گل دفتر مرکزی ابشار عاطفه ها مراجعه کنندو در جریان طرح قرار گیرند. و در صورت مشارکت میتوانید بحساب فوق بنام خیریه ابشار عاطفه های گیلان واریز کنید.

شماره حساب ؛ ۶۴۰۲۱۱۴۴۴۶۹۷۱

شماره کارت ؛ ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۲۹۰۴۹

شماره شبا ؛ ۸۰۰۶۰۰۶۴۰۲۰۱۱۰۰۴۴۴۶۹۷۰۰۱

نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران

Share