معاون خدمات شهری شهرداری رشت:

شهرداری برای مقابله با کرونا شبانه‌روزی فعالیت می‌کند | ناوگان حمل‌ و نقل عمومی ضدعفونی شد

از ساعات اولیه انتشار خبر شیوع ویروس کرونا معاونت ها، مدیریت ها، دوایر و سازمان های شهرداری رشت با توجه به حساسیت های موجود و حسب بخشنامه های ابلاغی از طرف شورای تامین، فرمانداری و مرکز بهداشت بر اساس وظیفه ذاتی وارد عمل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از ساعات اولیه انتشار خبر شیوع ویروس کرونا معاونت ها، مدیریت ها، دوایر و سازمان های شهرداری رشت با توجه به حساسیت های موجود و حسب بخشنامه های ابلاغی از طرف شورای تامین، فرمانداری و مرکز بهداشت بر اساس وظیفه ذاتی وارد عمل شدند.

علی مقصودی با اعلام این مطلب گفت: تلاشگران شهرداری رشت بر اساس این دستورالعمل ها که برای واحدها و دوایر مختلف شهرداری ترسیم شده در مواجهه با این مسئله مجموعه اقداماتی را چه در زمینه اجرایی و چه آموزشی و چه خدماتی دنبال کرده اند که هم اکنون نیز در حال اجرا بوده و این قول را به شهروندان محترم شهرمان می دهیم که تا پایان به انجام وظیفه خود و تا آخرین لحظه کنار شهروندان باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت سپس افزود: تلاشگران شهرداری بر اساس وظیفه خود با انجام اقداماتی نسبت به پیشگیری از شیوع این بیماری و مقابله با ویروس کرونا با جدیت وارد عمل شده اند و برای تامین رفاه شهروندان به طور شبانه روزی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با نظافت و ضدعفونی سرویس‌ های بهداشتی بوستانها، ضدعفونی کردن وسایل و تجهیزات بازی کودکان و همچنین ست های ورزشی و نصب نوار خطر برای ممانعت در استفاده از آنها تا اطلاع ثانوی، ضدعفونی نمودن مبلمان و دیگر تاسیسات بوستانها اقدام‌ نموده است.

مقصودی ادامه داد: ضدعفونی کردن‌ مبلمان شهری، عابر بانک ها، ایستگاه های اتوبوس و… هم به وسیله سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دنبال می گردد که این فعالیتها در کنار حضور به موقع و همیشگی آتش نشان ها در حوادث مختلف صورت می گیرد.

وی افزود: ارائه خدمات شهری به وسیله ناوگان حمل‌ و نقل عمومی ازجمله تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس ‌های شهری و همچنین ضد عفونی کردن داخل آنها به طور مرتب با مواد شوینده و گندزدایی از این ناوگان، در کنار آن ارائه برنامه های آموزشی به رانندگان سیستم‌ حمل و نقل عمومی در جهت انجام عملیات ضدعفونی که سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری انجام‌ می دهد، در نوع خود ارزشمند است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت سپس گفت: سازمان میادین و مشاغل شهری هم در این مدت تلاشهای قابل توجهی داشته و با نصب بنرهای آموزشی در بازارچه های مختلف میوه و تره بار نسبت به آگاهی بخشی به جامعه اقدام کرده است.

مقصودی همچنین خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت پسماند های شهرداری رشت هم نسبت به جمع آوری به موقع زباله ها از معابر شهری به منظور پاکیزه نگه داشتن شهر و همچنین جمع آوری زباله های بیمارستانی که فرآیند بی خطر سازی آنها قبلاً انجام شده باشد و حمل و انتقال آن به دفنگاه سراوان اقدام‌ می نماید‌ و تقریباً در طول ۲۴ ساعت سه بار این فعالیت انجام‌ می شود. همچنین ضدعفونی کردن دفنگاه زباله سراوان و دفن اصولی زباله ها و نیز شست و شوی مخازن زباله و سرویس های بهداشتی سطح شهر از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مبادی خروجی از بیمارستانها مربوط به اموات است، سازمان آرامستان های شهرداری ابتدا نسبت به آموزش نکات فنی و ایمنی همه رانندگان خودروهای حمل متوفی اقدام کرده و پس از حمل اجساد برای دفن اصولی و بهداشتی، مطابق دستورالعمل های موجود با نظارت مرکز بهداشت و سپاه ناحیه رشت اقدام می نماید.

مقصودی همچنین اظهار کرد: بسیاری از فعالیتهای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در زمینه رعایت اصول و مقررات بهداشتی، حفظ بهداشت فردی و اجتماعی، کاهش تردد و کم‌ کردن سفرهای غیر ضروری شهری و… به چگونگی اطلاع رسانی مناسبی بر می گردد که به همت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در کنار فعالیتهای جاری و عمرانی به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: در این زمینه مدیریت ارتباطات شهرداری با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بهره گیری ۱۴ بیلبورد ۶۸ استند، بیش از ۱۰۰ واتر بند و ۹ تلویزیون شهری در سطح شهر، همچنین با عرضه کاتالوگ ها، اطلاعیه ها و پمفلنت های مختلف، رعایت اصول و موازین بهداشتی را به همگان یادآور گردیدند.

ضمن اینکه باید بگویم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به منظور کاهش حضور افراد در مجامع عمومی و پرهیز از ایجاد اجتماعات و خطرآفرین همه فعالیت های تجمعی خود را برای فرهنگ سازی در زمینه تعویق سفرهای غیر ضروری لغو کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت در پایان با اشاره به اینکه امیدوار است این اقدامات توانسته باشد، رضایتمندی شهروندان را به همراه بیاورد، گفت: بهترین اقدامات اگر به پشتوانه مردم‌ نباشد و مشارکت شهروندان را به همراه نداشته باشد در عمل توفیق کامل نخواهد یافت و ما امیدواریم با این مجموعه اقدامات توانسته باشیم با جلب مشارکت اجتماعی از انجام سفرهای غیر ضروری در شهر و احتمال گسترش ویروس خطرناک کرونا بکاهیم و زمینه های سلامت شهروندان را بیش از پیش فراهم کنیم.

Share