سازمان جهانی بهداشت سطح هشدار کرونا را افزایش داد

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر افزایش مبتلایان و کشورهای درگیر با ویروس کرونا اعلام کرد که این سازمان سطح خطر جهانی را افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «تدروس آدهانوم گبریسوس» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت جمعه‌شب در کنفرانسی خبری درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح جهان گفت: تداوم افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید۱۹ و شمار کشورهای متاثر از آن در چند روز گذشته آشکارا باعث نگرانی است.

وی تاکید کرد: اپیدمیولوژیست‌های ما به صورت مستمر این تحولات را نظارت می‌کردند و ما اکنون ارزیابی خود را از خطر شیوع و خط تاثیرگذاری ویروس کووید۱۹ در سطح جهانی به «بسیار بالا» افزایش می‌دهیم.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در عین حال با دعوت از کشورها برای همکاری در راستای مقابله با این بیمار گفت: بزرگترین دشمن ما اکنون خود ویروس کرونا نیست. ترس و شایعه است و بزرگترین سرمایه ما حقایق، عقلانیت و همبستگی است.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت و تاکنون دهها هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان نزدیک به ۳ هزار نفر را گرفته است.

Share