توضیحات سرلشکر باقری درباره تصمیمات ویژه نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع)

روال خلوت سازی شهرها در ۲۴ ساعت آینده آغاز می‌شود | رصد کل ملت ایران ظرف ۱۰ روز آینده

رییس ستاد کل نیروهای مسلح از رصد کل ملت ایران ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد و تاکید کرد: روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها با تصمیم ملی که اتخاذ می‌شود در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار سرلشگر محمد باقری روز جمعه درباره تصمیمات ویژه نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح (پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا) گفت: ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی و تماس تلفنی و در صورت ضرورت، بسیار اندک با مراجعه مورد رصد قرار می گیرند و افراد مشکوک به بیماری مشخص می شوند.

وی ادامه داد: کسانی مشکوک نیستند به منزل خود بازخواهند گشت. موارد مشکوک به بیماری کرونا باید در مراکز مقدماتی باید مورد معاینه و رسیدگی معاینه قرار بگیرند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دیگر مصوبات این جلسه اظهار داشت: مقرر شد تا هزار مورد درمانگاه ثابت یا سایر به بخش کشوری در سراسر کشور کمک کنیم تا در این رصد، معاینه بالینی صورت گیرد و مواردی که با دارو یا واگذاری ماسک و لوازم محافظتی لازم است، انجام شود. در حوزه درمان با تمام توان درخدمت خواهیم بود.

باقری با اشاره به دیگر تصمیمات قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) تصریح کرد: از جمله تصمیمات دیگر این بود که کمیته انتظامی و امنیتی ما به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها که با تصمیم ملی اتخاذ می‌شود را انجام می‌دهند. این کار هم در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.

وی افزود: از ملت عزیز خواهش می‌کنم که به توصیه‌ها و درخواست‌های وزارت بهداشت عمل کنند و با کمکی که می‌کنند این زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم. اگر زنجیره ادامه پیدا کند، کنترل بیماری طولانی‌تر خواهد شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اقدامات وزارت دفاع خاطرنشان کرد: در بخش لجستیک چه ماسک تخصصی N۹۵ که برای کادر بیمارستانی مورد نیاز هست و چه لباس مخصوص آنها، وزارت دفاع خط تولید بسیار مفصلی را ایجاد کرده است. در مورد کیت تشخیصی این توان وجود دارد که هر مقدار لازم است، تولید شود.

باقری اضافه کرد: در خصوص ماسک‌های عمومی هم میزانی را که اعلام کردند از طریق مجموعه وزارت دفاع، سازمان‌های نیروهای مسلح و مجموعه‌های مردمی که از طریق بسیج اصناف و بسیج کشور سازماندهی شده و با تصمیم امروز توسعه چشمگیر پیدا خواهد کرد، به سرعت موضوع تجهیزات محافظتی مردمی را برطرف خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه از جمله مسائل اساسی و مشکل، کادر درمانی است که در این چند روز زحمت کشیدند، ابراز داشت: سازماندهی کردیم بسیجیان، دانشجویان پزشکی و همچنین سربازان متخصص و بازنشستگانی که علاقه‌مند هستند و تخصص دارند، بلافاصله به کار گرفته شوند. کسانی هم که نیاز به آموزش فشرده دارند، این کار انجام شود و در خدمت کادرهای درمانی باشند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور فرمانی به سردار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تقدیر از خدمات نیروهای مسلّح به مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید کردند.

Share