فرماندار رشت خبر داد:

راه‌اندازی ۵ ایستگاه تشخیص کرونا در رشت|کمک ارتش به ضدعفونی معابر با تجهیزات تخصصی

فرماندار رشت از کمک نیروی زمینی ارتش در جهت زمینه راه اندازی ۵ ایستگاه سرپایی تشخیص کرونا، غربالگری ورودی استان و عملیات ضد عفونی معابر شهر رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میرشمس مومنی زاده در نشست با امیر سرتیپ دوم حسن علیپور معاون لجستیک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه متاسفانه استان گیلان به لحاظ آلودگی به ویروس کرونا یکی از بدترین استان های کشور است و در شرایط بسیار بدی به لحاظ آلودگی به این ویروس قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت استان گیلان در این شهرستان زندگی می کنند و یا اشتغال دارند، طبیعتاً مشکلات شهرستان رشت در زمینه شیوع بیماری کرونا مضاعف است.

وی با اشاره به مرکزیت درمان شهرستان رشت در استان گیلان و مراجعه بسیاری از بیماران شهرستان های دیگر به بیمارستان های رشت، تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تلاش ها و تصمیمات اتخاذ شده در راستای کاهش تجمعات، با نزدیک شدن عید شاهد افزایش حضور مردم در سطح شهر هستیم که در صورت عدم توجه به هشدارها این موضوع می تواند اوضاع شهرستان را وخیم تر کند.

فرماندار شهرستان رشت وضعیت شهرستان رشت به لحاظ میزان فوتی ها و بستری نگران کننده دانست و خاطرنشان ساخت: جهت کنترل و مهار این بیماری نیازمند همکاری همه مردم و استفاده از همه ظرفیت های ملی و استانی هستیم و با توجه به امکانات و تجهیزات تخصصی که در اختیار ارتش است، کمک نیروی زمینی ارتش در مهار این ویروس بسیار موثر خواهد بود.

دکتر مومنی زاده با تقدیر از همکاری همه نهادهای نظامی از جمله نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان رشت، تصریح کرد: در همین راستا با همکاری نزاجا ۵ ایستگاه معاینه و تشخیص سرپایی بیماری کرونا در سطح شهر رشت راه اندازی می شود.

امیر سرتیپ دوم حسن علیپور معاون لجستیک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش با همه توان خود در کنار مردم استان گیلان جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا خواهد بود، افزود: استقرار تیم غربالگری ارتش در ورودی استان و شهرستان رودبار و خروجی شهرستان رشت و ضدعفونی کردن کلیه خودروها در این مسیر از جمله این کمک ها خواهد بود.

سرتیپ علیپور راه اندازی ۱۰ ایستگاه معاینه سرپایی و تشخیص کرونا در سطح استان گیلان را از دیگر خدمات نزاجا عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه کانون جمعیتی شهر رشت، نیمی از این ایستگاه ها در مراکز پرتردد شهر شت راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به وجود امکانات و خودروهای تخصصی نزاجا جهت ضدعفونی معابر، از آمادگی این نیرو جهت ضدعفونی معابر شهر رشت خبر داد و افزود: راه اندازی نقاهتگاه ۵۰۰ تختخوابی در مرکز استان از دیگر کمک های نزاجا به ستاد مقابله با کرونای شهرستان رشت خواهد بود.

گفتنی است امیر سرتیپ دوم حسن علیپور معاون لجستیک و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اهل استان گیلان و اصالتی صومعه سرایی دارد.

Share