فرمانده انتظامی گیلان مطرح کرد:

دستگیری ۱۳ نفر به اتهام احتکار اقلام بهداشتی در گیلان | تهدید سلامت خط قرمز ناجا است

سردار عزیزاله ملکی ضمن هشدار و تذکر به کسانی که با احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، امنیت سلامت مردم را هدف قرار داده‌اند گفت: تهدید سلامت و ایجاد یاس و ناامیدی خط قرمز فرماندهی انتظامی استان است و پلیس قطعا با محتکران و برهم زنندگان امنیت روانی مردم قاطعانه برخورد می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از عزم جدی پلیس در برخورد با محتکران اقلام بهداشتی در استان خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی ضمن تقدیر و تشکر از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌های استان که در سنگر امنیت سلامت جامعه مشغول مقابله با کرونا و درمان بیماران هستند گفت: درمانگاه شهدای نیروی انتظامی شهر رشت به صورت شبانه روزی آماده ارائه انواع خدمات درمانی و بهداشتی به مردم است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پذیرش و ویزیت بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر در درمانگاه تخصصی شهدای ناجا از ابتدای اسفندماه سالجاری افزود: هماهنگی‌های لازم برای معرفی و بستری افراد مشکوک به کرونا و یا بیماران نیازمند توجه بیشتر، با مراکز درمانی و بیمارستان‌های سطح استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی اماکن اداری و عمومی بیان داشت: برابر شرح وظایف کمیته قرنطینه و محدود سازی و امنیت قرارگاه زیستی استان، سه تیم از پلیس راه در مبادی ورودی استان در قالب تیم های تلفیقی با هلال احمر و بهداری نسبت به کنترل مسافران ورودی استان اقدام می‌کنند.

سردار ملکی به تعلیق بخشی از فعالیت‌های مراکز انتظامی با هدف کاهش مراجعات مردمی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار‌داشت: براساس تدابیر به عمل آمده به مدت یک هفته از توقیف غیرضروری خودروها به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خودداری می شود.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی گیلان از ابتدای اسفندماه سالجاری، ۴۳ هزار و ۸۸۸ عدد انواع ماسک، ۲۶۸ هزار و ۴۰۰ جفت انواع دستکش بهداشتی، ۶۰ لیتر الکل، ۱۰ هزار و ۲۷۶ محلول ضد عفونی‌کننده، ۳۳۰ لیتر انواع مایع بهداشتی و۱۰۸ هزار و ۶۵۰ عدد انواع اقلام بهداشتی که توسط برخی از سودجویان احتکار شده بود را کشف که در این خصوص ۱۳ متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن هشدار و تذکر به کسانی که با احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، امنیت سلامت مردم را هدف قرار داده‌اند گفت: تهدید سلامت و ایجاد یاس و ناامیدی خط قرمز فرماندهی انتظامی استان است و پلیس قطعا با محتکران و برهم زنندگان امنیت روانی مردم قاطعانه برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه با تشریح اقدامات پیشگیرانه پلیس در مقابله با بیماری کرونا از تشکیل گشت‌های مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و متولیان حوزه گردشگری برای ساماندهی خانه مسافرها با همکاری شبکه بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

سردار ملکی با بیان اینکه پلیس برای مقابله با انتشار ویروس کرونا به صورت مستمر از رستورانها و مراکز اقامتی بازدید می‌کند، بیان داشت: با توجه به اهمیت حوزه بهداشت روانی جامعه، رصد فضای مجازی به صورت ویژه برای برخورد با شایعه سازان و برهم زنندگان امنیت روانی مردم در دستورکار پلیس قرار دارد.

وی به دستگیری ۳ نفر از مجرمان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در حوزه مقابله با کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی تقلبی نیز ۲ نفر دستگیر و با دستور مقام قضائی راهی زندان شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن اشاره به هماهنگی صورت گرفته با دادستانی و ممنوعیت فعالیت اماکن عمومی اعم از ورزشی، قلیانسراها، تالارهای عروسی و عزا تا اطلاع ثانونی خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترکی با معاونت غذا و دارو استان در سازمان تعزیرات حکومتی برای بازدید و نظارت بر فعالیت صنوف و رصد فرایند تولید تا توزیع اقلام بهداشتی تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با تاکید بر اینکه شهروندان ضمن حفظ خونسردی و امید بخشی به همدیگر به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند، از مردم خواست اخبار موثق را از مبادی رسمی دنبال کنند و در صورت مشاهده مواردی از گران فروشی و احتکار مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share