استاندار گیلان در هشتمین نشست مقابله با گسترش ویروس کرونا؛

دستگاه‎های اجرایی نیروهای خود را تا یک سوم کاهش دهند | نانوایی‌ها به کارتخوان مجهز شوند

استاندار گیلان به دستگاه های اجرایی تأکید کرد که نیروهای خود را تا یک سوم کاهش داده و ضمن استفاده از شیفت بندی کارکنان، خواستار تقویت ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (شنبه) در هشتمین نشست مدیریت مقابله با گسترش ویروس کرونا که با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان و شماری از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه پس از انتشار پیام گرانسنگ و روحیه بخش رهبر معظم انقلاب، انگیزه مضاعفی نزد کادر درمانی ایجاد شد، افزود: رئیس جمهوری نیز با تشکیل جلسه به دستگاه های دولتی و غیردولتی دستورهای لازم مبنی بر همکاری همه جانبه با وزارت بهداشت را صادر کرد.

استاندار گیلان بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات این جلسه به منزله قانون و نیز توصیه ها، مکاتبات و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی به واسطه محور بودن در این موضوع تأکید و تصریح کرد: آنچه که تاکنون انجام گرفته، خوب اما نیازمند تقویت و جدیت بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای نخست ۵۰۰ تخت در استان به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته بود که این میزان اکنون به یک هزار و ۴۰۰ تخت افزایش پیدا کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به اختصاص ۵۰ درصد از ظرفیت بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت به بیماران مبتلا به کرونا و افزایش این ظرفیت در صورت نیاز اشاره کرد و گفت: بنابر اعلام آمادگی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر افزایش ۲۰۰ تختخواب در کنار این بیمارستان، باید این موضوع با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آتی ممکن است مراجعه کنندگان بیشتری داشته باشیم، افزود: تمهیدات لازم برای راه اندازی بیمارستان سیار بیماران کرونایی اندیشیده شده است.

وی به کاهش محسوس رفت و آمدها طی سه تا چهار روز گذشته از مبادی ورودی و خروجی استان براساس گزارش اداره کل راهداری اشاره و خاطرنشان کرد: از هموطنان همواره در روزهای اخیر خواسته ایم که از سفر به گیلان به جد پرهیز کنند مگر موارد اضطرار که پس از غربالگری در مبادی ورودی در صورت داشتن علائم، دو هفته قرنطینه می شوند.

استاندار گیلان به ارسال تجهیزات و اقلام بهداشتی اشاره کرد و با بیان اینکه این میزان برای نیاز استان کافی نیست و باید تقویت شود، گفت: مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا در کشور چین، اسکناس بود که بر ضرورت افزایش استفاده از کارت بانکی و به حداقل رساندن گردش اسکناس تأکید می کنم و شورای هماهنگی بانک ها نیز با جدیت آن را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه بانک ها موظف هستند دستگاه کارتخوان در اختیار نانوایی ها قرار دهند، تصریح کرد: نانوایی ها نیز موظفند برای دریافت پول از مراجعان، الزاماً فرد دیگری غیر از تولیدکنندگان نان درنظر بگیرند.

دکتر زارع با تأکید مجدد اجرای دستورالعمل کاهش ساعت کاری دستگاه های اجرایی و لزوم توجه مدیران به شیفت بندی کارکنان و نیز کاهش حضور آنان براساس لیست کشیک گفت: مدیران تا یک سوم نیروهای خود را در ادارات کاهش دهند و تا حدامکان خدمات و امور مردمی به صورت الکترونیکی انجام گیرد.

وی به اقدام خوب صورت گرفته درخصوص ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهرها که با قوت در حال انجام است، اشاره و اضافه کرد: این اقدام به صورت مستمر با اطلاع رسانی به موقع تداوم داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم پررنگ تر شدن اطلاع رسانی به صورت تبلیغات محیطی و بیلبوردها تأکید و تصریح کرد: اصناف نیز باید کمال همکاری را در رعایت توصیه های بهداشتی داشته باشند و با کاهش ساعت کاری گام موثری در کاهش ترددهای مردمی بردارند.

وی با قدردانی از حضور داوطلبان هلال احمر و ضرورت تقویت نیروها و فراخوان افراد داوطلب برای مشارکت در خدمات رسانی به مردم  گفت: انتظار دارم جلوه های زیبا از کارهای فداکارانه و ارزشمند کادر درمانی و خدمات رسان به مردم اطلاع رسانی شود.

استاندار گیلان به گزارش روز گذشته خود به معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت در نشست ملی مقابله با گسترش کرونا ویروس که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، و نیز تخصیص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار به منظور تجهیز بیمارستان های لنگرود و تالش اشاره و خاطرنشان کرد: با موافقت صورت گرفته توسط دکتر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و تخصیص اعتبار مورد نیاز، انتظار دارم دانشگاه علوم پزشکی با جدیت نسبت به این موضوع اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع این ویروس در بیش از ۵۰ کشور جهان فراگیر شده، افزود: سازمان بهداشت جهانی به این واسطه وضعیت فوق العاده اعلام کرده و یکی از کانون‌های این بیماری، کشور ایران و یکی از استان‌هایی که مبتلای بیشتری دارد، گیلان است.

وی با تأکید مجدد براینکه کارشناسان، تأثیرگذارترین مولفه در پیشگیری و کنترل ویروس کرونا را رعایت مسائل بهداشتی و مراقبتی می‌دانند، اظهار داشت: از مردم استان که به خوبی تاکنون کمال همکاری را در رعایت مسائل بهداشتی داشته اند، می‌خواهم که ترددها در معابر و مراجعه به ادارات را به حداقل برسانند و با تشویق حضور فرزندان و افراد کهنسال در منزل، ضمن صبوری بیشتر، خودمراقبتی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از تلاش‌های بی وقفه و صادقانه کادردرمانی، پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی گفت: خوشبختانه کاهش التهاب و اضطراب اجتماعی نسبت به روزهای گذشته به صورت مشهود پدیدار است.

Share