غلامرضا مرحبا در گفتگو با دیارمیرزا؛

در ۴ سال آینده با مردم آستارا صادق خواهم بود | مردم لوندویل نباید برای یک نامه به آستارا بیایند

منتخب مردم آستارا، لوندویل و حومه در یازدهمین دوره مجلس با اشاره به قول و قرارهای خود با مردم آستارا تصریح کرد: در چهار سال آینده با مردم آستارا صادق خواهم بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غلامرضا مرحبا منتخب مردم آستارا، لوندویل و حومه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به سوالات دیارمیرزا در خصوص برنامه‌های خود در ۴ سال آینده پاسخ داد.

منتخب مردم آستارا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اعتقاد به نهضت خدمتگزاری گفت: در حال حاضر شهرستان آستارا علی رغم پتانسیل ها، ظرفیت ها و امکانات زیربنایی و مواهب خدادادی از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نیست.

وی با انتقاد از عدم استفاده بهینه و احسن از بندر، راه‌آهن گمرک و پتانسیل‌های این شهرستان تصریح کرد: نتیجه این شده است که امروز وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم آستارا تعریفی ندارد.

مرحبا، کاهش آلام، مشکلات و دغدغه‌های مردم را جزو برنامه‌های مهم خود دانست و بیان کرد: ما باید در آستارا تولید ثروت، درآمد، ایجاد اشتغال و کارآفرینی را توسعه بدهیم و با توسعه اینها افزایش درآمد برای مردم آستارا صورت خواهد گرفت و آرزوی من رفاه بیشتر مردم آستارا است.

معاون اداره کل آموزش بانک ملی ایران با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری گفت: امکانات و ظرفیت‌های آستارا در حوزه گردشگری باعث ترغیب سرمایه‌گذاران می‌شود و متأسفانه سالیان سال در شهر ما سرمایه‌گذاری خاصی در این حوزه انجام نشده است و آستارای گردشگرپذیر امروز امکانات خوبی برای استقبال از آنها را ندارد.

مرحبا تغییر مدیریت‌ها را برای سرمایه‌گذاران نگران کننده ندانست و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری یک بحث ماندگار است و بنده به تمام سرمایه‌گذاران اعلام می‌کنم هر گونه امکانات قانونی و اداری و یک فضای آرام را برای آنها فراهم می کنیم و اجازه مزاحمت هیچ کسی را برای سرمایه گذاران عزیز نمی‌دهم و برای من اهمیتی ندارد که آغاز حضور آن سرمایه گذار در زمان چه کسی بوده است.

منتخب مردم آستارا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، لوندویل را یک تابلو نقاشی دانست و بیان کرد: لوندویل با داشتن مجموعه ای از زیبایی ها مثل آبشار لاتون در کوته کومه و میه کومه و مناطق بکر سلی و گونش می تواند پایگاهی برای گردشگری منطقه باشد و با حفظ و نگهداری محیط زیست این مناطق را برای عموم مردم ایران قابل استفاده می‌کنیم.

وی کارگاه‌های تولیدی لوندویل را یک ظرفیت اشتغال‌زایی برای منطقه دانست و گفت: لوندویل نیروی جوان تحصیل کرده بسیاری دارد، چرا نباید از توان آنها استفاده کرد؟ چرا از تولید های البسه در این منطقه حمایت نمی‌شود؟ این تولیدی‌ها به عنوان یک برند برای آستارا و لوندویل می‌توانند به مبارزه با بحران بیکاری منطقه برود.

به مردم آستارا قول می‌دهم هیچ زمانی منافع خودم را به منافع مردم ترجیح ندهم

مرحبا با انتقاد از کلنگ زنی چند باره بیمارستان ۲۰ تختخوابی لوندویل از سال ۹۶ تاکنون گفت: یک پروژه باید با پیش‌بینی تمام و کمال انجام شود و نباید فقط یک سری عملیات مقدماتی اورژانس در آنجا انجام شده و امیدواریم پیش‌بینی‌ها در این پروژه انجام شده باشد، چون این بیمارستان از نیازهای ضروری مردم منطقه لوندویل است و متاسفانه مردم برای مشکلات درمانی کوچک فاصله لوندویل تا آستارا را طی می‌کنند.

وی نظارت بر پیمانکار و و تسریع دریافت اعتبار برای بیمارستان لوندویل را نیز جزو برنامه‌های خود دانست و تصریح کرد: این مرکز باید هر چه سریعتر تکمیل و در اختیار مردم شریف لوندویل قرار بگیرد و البته امیدواریم پیش‌بینی‌ها برای آن انجام شده باشد تا مجبور نشویم درمانگاه دیگری نیز حداقل تا ۲۰ سال آینده برای لوندویل بسازیم.

منتخب مردم آستارا در یازدهمین دوره مجلس با تأکید بر مطالبه و نیاز مردم برای ایجاد شعب ادارات آستارا در شهر لوندویل بیان کرد: مردم لوندویل نباید برای یک نامه و حتی پرسیدن سوال به مرکز شهر بیایند و لزوم ایجاد دفاتر ادارات در لوندویل احساس می‌شود و البته در گذشته ایجاد یک مجتمع اداری با حضور شعب ادارات در لوندویل در کنار هم متصور شده بود که متاسفانه از ۱۳ سال گذشته تا کنون به دلایل نامعلوم به سرانجام نرسیده است.

مرحبا با اشاره به کوچک شدن دولت و امکان محدود برای اشتغال جوانان در دستگاه‌های دولتی بیان کرد: در آستارا به فرض اشتغال برای دو جوان در هر اداره در بهترین حالت نمی توان مشکل اشتغال جوانان را حل کرد، امروز آستارا نیاز به اشتغال حداقل ۴ هزار نفر را دارد تا بتواند تورم و بحران بیکاری را به طور نسبی حل کند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از صنایع گوناگون برای حل مشکل اشتغال جوانان گفت: صنعت گردشگری، تجارت و صنایع تبدیلی همچون تولید پوشاک، بسته بندی و جواهرسازی با جذب سرمایه گذار دچار تحول عظیمی شده و ایجاد تاسیسات و امکانات می‌توان جوانان آستارایی را به طور گسترده صاحب شغل کرد.

معاون اداره کل آموزش بانک ملی ایران با اشاره به قول و قرارهای خود با مردم آستارا تصریح کرد: در چهار سال آینده با مردم آستارا صادق خواهم بود و تمام فرآیند خدمت‌رسانی من شفاف و صادقانه بوده و من به مردم آستارا قول می‌دهم هیچ وقت، در هیچ کجا و هیچ زمانی منافع خودم را به منافع مردم ترجیح ندهم.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share