رییس شورای شهر رشت مطرح کرد:

در پرداخت حقوق و مزایا عقب هستیم | تا زمان مهار کامل ویروس کرونا شهر ضدعفونی می‌شود

حاجی پور با تشکر از مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت، از آتش‌نشانان شهر رشت و همچنین از مدیرعامل سازمان آرامستان نیز قدردانی نمود. رئیس شورای شهر رشت همچنین با اشاره به عقب‌افتادگی حقوق پرسنل شهرداری رشت، تأکید کرد: متأسفانه مبلغ بسیار زیادی به‌عنوان حقوق پرسنل عقب هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و سی و دومین جلسه فوق‌العاده شورا با گرامی داشت روز احسان و نیکوکاری ابراز امیدواری کرد تا همانند گذشته مردم شریف شهر رشت مهربانی خود بازهم نشان دهند.

حاجی پور همچنین با تبریک ولادت امام جواد، روز همکاری را نیز گرامی داشت و در ادامه با تقدیر از پرستاران و کادر درمانی اظهار داشت: جبهه اصلی مبارزه با ویروس کرونا، پرستاران و کادر درمانی بودند و در خط مقدم جنگیدند. برای این عزیزان آرزوی توفیق برای همکارانشان که اکنون به علت آلوده شدن به این ویروس دچار کسالت شده‌اند آرزوی بهبود و برای آن دسته از همکاران این عزیزان که جان خود را از دست دادند آرزوی مغفرت می‌نمایم.

رئیس شورای شهر رشت با تشکر و قدردانی از نیروهای خدوم شهرداری رشت، اظهار داشت: از نیروهای خدوم خدمات شهری و به‌ویژه آتش‌نشانان فداکار شهرباران که جانانه چند شبانه‌روز در حال زحمت و تلاش جهت ضدعفونی کردن اماکن عمومی و معابر سطح شهر هستند تشکر ویژه می‌کنم.

وی همچنین با قدردانی از آقای پیرکوهی شهروند رشتی که ۱۰ دستگاه پمپ را به‌صورت رایگان در اختیار آتش‌نشانی رشت و ده دستگاه دیگر را در اختیار بیمارستان‌ها قرارداد، گفت: ۵ دستگاه واتر جت تهیه‌شده است که ۳ دستگاه آن نصب‌شده و ۲ دستگاه دیگر نیز راه‌اندازی خواهد شد تا تعداد خودروهای خدمت رسان شهرداری به ۲۱ عدد برسد تا بتوانیم بیش‌ازپیش ارائه خدمت نماییم.

حاجی پور با تشکر از مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت، از آتش‌نشانان شهر رشت و همچنین از مدیرعامل سازمان آرامستان نیز قدردانی نمود.

رئیس شورای شهر رشت همچنین با اشاره به عقب‌افتادگی حقوق پرسنل شهرداری رشت، تأکید کرد: متأسفانه مبلغ بسیار زیادی به‌عنوان حقوق پرسنل عقب هستیم و با توجه به شرایط بد موجود و همچنین کاهش شدید درآمدی شهرداری امیدوار هستیم تا بتوانیم با همکاری و مساعدت استاندار محترم مشکل پرداخت حقوق‌ها را حل نماییم.

وی با اشاره به شرایط خاص ساعت اداری در همزمان با شیوع ویروس کرونا در پایان سال اظهار داشت: با توجه به اینکه در پایان سال قرار داریم، بسیاری از کسانی که می‌خواهند هزینه عوارض خود را پرداخت کنند با مشکل مواجه هستند و می‌ترسند که با افتادن کار به سال ۹۹ هزینه‌ای مضاعف را متحمل شوند. ما در این خصوص می‌توانیم شرایطی ایجاد کنیم تا کسانی که مرحله اول ارائه نقشه و پرداختی را انجام می‌دهند تا پایان اردیبهشت‌ماه وقت تکمیل کار اداری خود را داشته باشند. در چنین شرایطی ما نیز می‌توانیم بخشی از هزینه‌های خود را تأمین کنیم که مبلغ خوبی می‌شود تا شرمنده کارکنان شهرداری نشویم.

حاجی پور با بیان اینکه نخستین پرداختی باید حقوق و مزایای پرسنل شهرداری باشد، اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم هزینه پیمانکاران که مانند خانواده ما هستند را نیز پرداخت کنیم تا مشکلات نیروهای حجمی نیز برطرف شود.

رئیس شورای شهر رشت همچنین تأکید کرد هر شب و تا زمان مهار کامل ویروس کرونا شهر ضدعفونی می‌شود. در بحث بودجه نیز تأکید می‌کنم برخورد ما با بودجه ارائه‌شده باید کاملاً علمی باشد. باید در مورد بند به بند صحبت کنم و حتی اگر نیاز است ۵ جلسه دیگر برگزار شود اما پیش از پایان سال تکلیف بودجه پیشنهادی مشخص گردد.

Share