انتقاد داداشی از نحوه عملکرد روحانی؛

جان مردم برای آقای رئیس جمهور مهم نیست | قدرت وزیر بهداشت محدود است

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: رئیس‌جمهور در ماجرای ویروس کرونا کشور را به حال خود رها کرده و جان مردم برایش مهم نیست و شاید دلیلش این باشد که او دیگر نمیتواند یک دوره دیگر رئیس جمهور باشد و کار را پیگیری نمی‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ولی داداشی، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ویروس کرونا به یک تهدید ملی و یک موضوع امنیتی در این سطح تبدیل شده اما متأسفانه آقای رئیس‌جمهور جان مردم برایش مهم نیست و کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به حال خود رها کرده است.

وی افزود: رئیس‌جمهور هیچ انگیزه‌ای برای پیگیری این معضل ندارد و شاید دلیلش این باشد که او قانونا دیگر نمی‌تواند یک دوره دیگر رئیس‌جمهور شود و به همین خاطر برایش پیگیری موضوعات اهمیتی ندارد و با مردم قایم باشک بازی می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: اگرچه وزیر بهداشت زحمات زیادی می‌کشد و دلسوزانه کار می‌کند اما واقعیت این است که قدرت وی به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا محدود است و درست این بود که خود رئیس‌جمهور ریاست این ستاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده می‌گرفت.

داداشی خاطرنشان کرد: شاید رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وی اختیاراتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داده اما واقعیت این است که آیا وزرای دیگر در مقابل وزیر بهداشت تمکین می‌کنند؟ و آیا کسی خط وی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌خواند؟ آیا قدرت به کارگیری امکانات دستگاه‌های غیراجرایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد؟ وزیر بهداشت تنها می‌تواند بستر درمانی کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کند.

وی افزود: امروز به مردم گفته می‌شود که در خانه‌هایتان بمانید، با توجه به مشکلات معیشتی که مردم دارند، چگونه در خانه بمانند؟ کارگری که اگر دو روز سر کار نرود به نان شب محتاج است چگونه از خانه بیرون نیاید؟ اینها نیازمند گرفتن مزایا هستند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت: دولت باید به مردم در کنار اینکه می‌گوید در خانه بمانید مزایایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز به آنها پرداخت کند و یا هزینه آب‌، برق و گاز آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگیرد؛ چراکه اقشار مختلف مثل کارگران و… که دیگر نمی‌توانند سرکار بروند، چگونه هزینه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنند؟ آیا پرداخت این مزایا از عهده وزیر بهداشت برمی‌آید یا باید با دستور رئیس‌جمهور انجام شود؟

Share