در گفتگوی دیارمیرزا با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان؛

توضیحاتی درباره لباس نامناسب امدادگران، کمبود دارو و نبود ماسک در داروخانه هلال احمر

بر اساس سهمیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تحویل این داروها به داروخانه هلال احمر و روند تعریف شده نحوه تحویل دارو به بیماران براساس تجویز داروها توسط متخصص داخلی و یا عفونی با مهر بیمارستانها و با نسخه، به طور روزانه تحویل می گردد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمبود داروی مرتبط با آنفولانزا، عدم وجود ماسک و لوازمی چون ژل ضدعفونی کننده و الکل در داروخانه هلال احمر و همچنین عدم توجه این نهاد به تامین لباس مناسب برای امدادگران از مواردی بوده که طی روزهای اخیر به دفعات توسط مخاطبان دیارمیرزا مطرح شده است.

در همین زمینه مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا در خصوص توزیع دارو و مراجعه مردم به داروخانه هلال احمر رشت برای دریافت داروهای مربوط به بیماری کرونا اظهار کرد: بر اساس سهمیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تحویل این داروها به داروخانه هلال احمر و روند تعریف شده نحوه تحویل دارو به بیماران براساس تجویز داروها توسط متخصص داخلی و یا عفونی با مهر بیمارستانها و با نسخه، به طور روزانه تحویل می گردد.

وی یادآور شد: تا زمانی که این سهمیه برقرار باشد و از سوی دانشگاه علوم پزشکی به داروخانه تحویل گردد جمعیت هلال احمر خود را ملزم به ارایه خدمت دانسته و در خدمت بیماران و نیازمندان خواهد بود.

ولی پور همچنین درخصوص توزیع ماسک و دستکش بین مردم نیز اظهار کرد: تاکنون سهمیه ای برای داروخانه در نظر گرفته نشده است در صورت تعیین و تحویل سهمیه به داروخانه هلال احمر، این موسسه عام المنفعه نسبت به توزیع اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در پایان به دیارمیرزا گفت: در خصوص تجهیز امدادگران و نجاتگران هلال احمر به امکانات مطمئن شامل لباس، ماسک و دستکش برای انجام ماموریتهای امدادی، حتی الامکان این لوازم به اندازه ای که آنها را مصون از ویروس کرونا نماید، فراهم شده و در اسرع وقت به امکانات حداکثری برای ایمن نمودن امدادگران که به صورت داوطلبانه با جمعیت همکاری نموده و در حوادث و بحران‌ها همیشه در کنار جمعیت هلال احمر در خدمت آحاد جامعه می باشند، اقدام خواهد کرد.

Share